جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۶۶۶
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: نقشه جامع گردشگری استان باید با همکاری مراکز علمی و آموزشی و اساتید برجسته استان مورد بررسی قرار گیرد و تدوین شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان بوشهر با اشاره به نقش ارزشمند مراکز آموزش عالی استان در تدوین پروژه‌‌های  توسعه‌ای اظهار داشت: بدون شک نقش مراکز علمی و دانشگاهی استان در تدوین اسناد مربوط به توسعه و پیشرفت استان بی‌بدیل است.

وی طرح پژوهشی گردشگری دریایی با رویکرد فناوری و بازار  را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح توسط مراکز علمی و دانشگاهی استان تهیه شده است افزود: این اقدام مهم جای قدردانی دارد که دانشگاه خلیج فارس و گروه‌های تخصصی برای استفاده از ظرفیت دریا در استان تلاش می‌کنند و اقدامات پژوهشی مهم و موثری در دست تهیه دارند.

استاندار بوشهر دریا و ساحل خلیج فارس در استان بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم در این حوزه دانست و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های عمده دریا در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، انتظار است سایر دانشگاه‌های استان هم در حوزه مطالعات توسعه گردشگری دریایی ورود کرده و اساتید دانشگاهی در این زمینه راهکارهای خود را ارائه کنند.

گراوند با بیان اینکه پیوند دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی یک اقدام مبارک است اظهار داشت: نقشه جامع گردشگری استان باید از سوی مراکز علمی و آموزشی استان با حضور اساتید برجسته مورد بررسی قرار گرفته و تدوین شود.

وی بر لزوم تحقیقات علمی برای شناسایی راهکارهای اجرایی به‌منظور استفاده از ظرفیت دریا برای توسعه گردشگری در استان تاکید کرد.

در این نشست سه طرح گردشگری دریایی با رویکرد فناوری و بازار، نقشه راه اینترنت اشیا و بهینه‌سازی استفاده از آب شور در زراعت گوجه فرنگی توسط گروه‌های پژوهشی استان به اعضا ارائه شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر