پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۷۰۰
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین استاندارد سازی تولید میگوی پرورشی گفت: استانداردسازی تولید میگوی پرورشی کمک شایانی برای جلوگیری از بروز بیماری لکه سفید می‌کند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مورد استانداردسازی تولید میگوی پرورشی اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن باید به صورت جدی در مورد استانداردسازی و رعایت چارچوب‌های واحدهای تولید میگوی پرورشی ورود کند.

وی بیان کرد: استانداردسازی تولید میگوی پرورشی با هدف جلوگیری از آسیب پذیری تولیدات واحدهای پرورش میگوست و پرورش دهندگان میگو مطمئن باشند این اقدام برای کمک به آنهاست.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بیماری لکه سفید به عنوان یک ویروس خطرناک برای میگوی پرورشی است و مشکلات عمده ای هم برای پرورش دهندگان میگو ایجاد می‌کند، لذا موضوع استانداردسازی تولید میگوی پرورشی کمک شایانی هم برای جلوگیری از بروز بیماریلکه سفید خواهد بود.

گراوند با بیان اینکه سیاست دولت این است که بخش خصوصی پیش‌قراول حل مشکلات صنعت پرورش میگو باشد، اظهار داشت: درموضوع استاندارد سازی تولید میگوی پرورشی به دنبال مزاحمت و ایجاد ساز و کار اضافی برای پرورش دهندگان میگو نیستیم، اما باتوجه به ظرفیت بالای بخش شیلات و آبزیان برای اشتغال استان، درصدد هستیم مشکلات این بخش حل شود.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان موضوع استانداردسازی تولیدی میگوی پرورشی را مدیریت کند، افزود: ما به عنوان بخش دولتی به دنبال گره‌گشایی از کار پرورش دهندگان میگو هستیم.

استاندار بوشهربیان کرد: تلاش و همکاری بخش دولتی تسهیل گری و رفع مانع برای بخش خصوصی است و در موضوع استانداردسازی تولید میگوی پرورشی هم همین رویکرد را دنبال خواهیم کرد.

گراوند تدوین چارچوب دقیق برای تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و افزود: تدوین چارچوب دقیق برای تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله دامپزشکی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه چارچوب دقیق و مشخص برای تولید میگوی پرورشی مشخص شود، گفت: توسعه بخش شیلات و آبزیان در استان بوشهر در یک اتاق فکر با حضور کارشناسان و متخصصان امر بررسی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر