جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۷۰۲
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ناپایداری‌های جوی در قالب بارش پراکنده باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد تا فردا در استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، زهرا راستگو بیان کرد: با ورود سامانه بارشی به استان از اواخر وقت دیروز ناپایداری‌های جوی افزایش یافته و ضمن افزایش ابر، شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد (گاهی شدید) در برخی نقاط هستیم که احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

وی افزود: همچنین امروز به سبب وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید جنوب شرقی (از بعد از ظهر شمال غربی) سواحل استان به‌ویژه سواحل شمالی و مرکزی مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: روز جمعه ضمن کاهش ابر و کاهش دما، به سبب وزش باد به‌نسبت شدید شمال غربی دریا در سواحل جنوبی استان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز‌های شنبه و یک‌شنبه شرایط جوی و دریایی به‌نسبت آرامی در استان پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب به استان وارد می‌شود.

راستگو با اشاره وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: جهت باد متغیر بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۰ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از بعد از ظهر امروز به‌تدریج شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارتفاع موج دریا امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، از فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و فراساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۲۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۵ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۱:۰۹ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۱۸:۰۶ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر