سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا دریافتند:
کد خبر: ۶۷۷۲۲
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: با افزایش شیوع COVID-19  یا ویروسی که این روزها به نام کرونا می شناسیم، مطالعات جدید سعی در پاسخ به سؤالاتی در مورد حمله ویروس و دامنه نتایج بالینی دارند. نتایج دو مطالعه جدید نشان می دهد که حمله ویروس و تشخیص آن از طریق چندین مسیر اتفاق می افتد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در حال حاضر ، آزمایش و تأیید عفونت با COVID-19 از طرق مختلفی انجام می شود اما در مطالعه ای که درباره میکروبهای نوظهور و عفونتها منتشر شده است ، دانشمندان چینی شواهدی از تشخیص سریع با بزاق دهان و مدفوع برای ویروس های COVID-19 گزارش کرده اند. این گزارشها با کمک بررسی نمونه های دهانی ، مقعدی و نمونه خون بیماران انجام شده است.

این مطالعه در  بیمارستان ووهان چین ، با نمونه گیری از 178 بیمار انجام شد. نویسندگان این مطالعه نوكلئوتید ویروسی را در نمونه های مقعد یا خون مشاهده کرده اند، حتی در مواردی كه بزاقهای دهانی نشانه های تشخیصی را شامل نشوند. نتایج همچنین نشان داد که زمان تغییر نمونه های افراد نیز مهم است. برای مثال در روز اول بیماری ، 80٪ نمونه های دهانی در گروه کوچکی از بیماران مثبت بودند ، تا روز پنجم، 75٪ از نمونه های مقعد برای RNA ویروسی COVID-19 مثبت بودند و در مدت زمان مشابه، تنها 50٪ از نمونه های دهانی به درستی نشان می داد که ویروس مثبت است. اگر با این اطلاعات گیج شده اید ساده ترین و خلاصه ترین نتیجه اطلاعات مذکور این است که نمونه دهانی بیمار در دوره های اولیه و نمونه مقعدی و خونی در دوره های حادتر بیماری دقیق تر عمل می کنند.

نتایج این تحقیق برای اولین بار نشان می دهد COVID-19 می تواند از طریق مسیرهای تنفسی ، مدفوع، دهان یا مایعات بدن منتقل شود. آنها همچنین هشدار می دهند که یک بیمار مبتلا با نمونه آزمایش منفی پس از چند روز بیماری ممکن است هنوز هم قادر به انتقال ویروس باشد.

 

در گزارشی از مرکز کنترل بیماریهای چینی ، نویسندگان، چگونگی جداسازی ویروس از نمونه مدفوع بیمار مبتلا به COVID-19 را شرح می دهند. با این که به نظر می رسد ترشحات دهانی و عطسه و سرفه یکی از مهمترین راههای انتقال 2019-nCoV به حساب می آیند ، اما این موارد تنها روشهای انتقال نیستند. این یافته نشان می دهد مدفوع می تواند دست را آلوده کند و در صورت عدم شستشوی مناسب دست ها به سرعت غذا و  آب را آلوده کند.

امروز در BMJ ، دانشمندان چینی به یافته های بالینی 62 بیمار مبتلا به COVID-19 از هفت بیمارستان استان ژجیانگ ، چین پرداختند. هیچ یک از بیماران از دنیا نرفته اند و تنها یک بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.از 62 بيمار ، 48 مورد (77٪) مبتلا به تب ، 50 نفر (81٪) سرفه ، 32 نفر (52٪) درد و خستگي عضلات و 21 نفر (34٪) سردرد داشتند. نویسندگان گفتند كه فقط دو بیمار (3٪) در هنگام بستری تنگی نفس داشتند.

نویسندگان گفتند که ، در مقایسه با بیماران در ووهان ، بیمارانی که در ژجیانگ دیده می شوند دارای علائم نسبتاً خفیفی بودند. هیچکدام از بیماران در معرض بازار غذاهای دریایی ووهان که با منشا ویروس مرتبط بود قرار نداشتند ، و همه این بیماری در تماس با یک فرد آلوده دیگر قرار داشت.بیمارانی که بیش از 10 روز علائم را تجربه کرده بودند ، احتمالاً مشکلات اساسی زمینه ای داشتند.

نویسندگان همچنین یک جدول زمانی برای عفونت ارائه داده اند: "از میان 56 بیمار که می توانند تاریخ دقیق تماس نزدیک با شخصی که مبتلا به عفونت تأیید شده یا مشکوک SARS-CoV-2 شده است را فراهم کنند ، مدت زمان متوسط ​​ابتلای مستقیم حدود 4 روز (دامنه بین 3 -5 روز)  و زمان متوسط ​​شروع علائم تا بستری در بیمارستان اول 2.0 (1.0-4.3) روز بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر