جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۶۷۷۷۱
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: رییس سازمان سنجش آموزش کشور از ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در روز برگزاری آزمون دکتری سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جزییات دستورالعمل پیشگیری از ویروس کرونا در آزمون دکتری سال ۹۹ گفت: این دستورالعمل در دو بخش تدوین و تنظیم شده است که بخش اول عوامل اجرایی در حوزه‌های امتحانی را شامل می‌شود و بخش دوم توصیه‌هایی به داوطلبان در خصوص این ویروس و همچنین جزئیات دریافت کارت ورود به جلسه و ویرایش و سایر اطلاعات است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دستورالعمل پیشگیری از ویروس کرونا در آزمون دکتری ۹۹ به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس تنظیم شده است، گفت: این دستورالعمل فردا بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان سنجش  آموزش کشور همچنین خاطر نشان کرد: البته جدا از دستورالعمل تدوین شده در سازمان سنجش به منظور پیشگیری از کرونا ویروس، وزارت علوم نیز در این زمینه دستورالعملی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده و دانشگاه‌ها هر کدام به صورت سیستماتیک در این زمینه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارند.

دکتر خدایی ادامه داد: آزمون دکتری تخصصی PH.D سال ۹۹ در هشت گروه آموزشی و ۳۴۵ کد رشته امتحانی شامل ۱۶۳ کد رشته گروه آزمایشی علوم انسانی، ۴۵ کد رشته علوم پایه، ۶۰ کد رشته گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته گروه کشاورزی، ۷ کد رشته هنر، ۲۶ کد رشته دامپزشکی و ۹ کد رشته زبان‌های خارجی، برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیر انتفاعی، غیر دولتی و همچنین پردیس خودگردان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: این آزمون روز جمعه نهم اسفند ماه سال ۹۸ با رقابت بیش از ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ داوطلب در حوزه ‌های امتحانی ۶۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: کارت شرکت در آزمون دکتری ۹۹ از روز سه‌شنبه، ۶ اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز پنج‌شنبه ۸ اسفند می توانند پرینت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. داوطلبان بعد از دریافت کارت ورود به جلسه از صحت اطلاعات درج شده بر روی کارت اطمینان حاصل کنند و در صورت مغایرت اطلاعات با مراجعه به باجه های رفع نقص نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر