جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۸۵۴
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

فکرشهر: مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: از آنجا که ویروس کرونا به کشور وارد شده و جان چند نفر از هموطنانمان را گرفته‌است باید در تمامی مراکز درمانی این استان آمادگی ۱۰۰درصدی برای مقابله با این بیماری ایجاد شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، زهرا نویدی فرد روز دوشنبه در نشست مقابله با اپیدمی کرونا ویروس افزود: کشور بحران‌های مختلفی را در طول تاریخ پشت سر گذاشته و از هر یک تجربه‌هایی کسب شده و اکنون نیز مدیریت درمان چهار استراتژی و اقدام‎های ده گانه‌ای برای مقابله با کرونا ویروس با نام "امدادبک" (استراتژی مدیریت درمان استان بوشهر برابر کرونا ویروس)  تعریف کرده‌است.

وی بیان کرد: امید است با تحقق این استراتژی بخش‎های درمان از این آزمون سربلند بیرون آیند.

نویدی فرد در مورد چهار استراتژی تعریف مدیریت درمان تامین اجتماعی گفت: در استراتژی تعریف شده نیروی انسانی اعم از همکاران درمانی شامل پزشک، پرستار، بهیار، منشی‌های بخش‌ها و همه همکاران اداری نباید درگیر بیماری شوند.

وی گفت: در این ارتباط اولویت نخست رعایت ۱۰۰درصد موارد بهداشتی و پیشگیری نیروهای انسانی است و مساله مهم دیگر اینکه هیچ یک از بیماران بستری در مراکز ما نباید فوت شوند زیرا حفاظت از جان مردم اولویت و وظیفه اصلی درمان تامین اجتماعی است.

نویدی فر ادامه داد: بنابر این با بسیج حداکثری از همه ظرفیت‌های نیروهای انسانی و تجهیزات و امکانات بالقوه و بالفعل، زیر ساخت‌ها اعم از بستری، تجهیزات پزشکی باید به جنگ کرونا ویروس رفت.

وی با اشاره به اقدام‎های ده گانه گفت: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، توانمند سازی و آگاه سازی پرسنل و آحاد مردم در همه سطوح برای پیشگیری، شناسایی و مقابله با کرونا ویروس از اولویت‌های این اقدامات است.

نویدی فرد گفت: از دیگر اقدام‌های پیش بینی شده تهیه برآورد تقریبی از حجم بیماران، مراجعه کنندگان و افراد درگیر در حوزه تحت پوشش هر مرکز و براساس آن پیش بینی و تهیه دارو و تجهیزات مرتبط با آن است.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدام‎های اندیشیده شده مراکز درمانی هر اقدامی که برای مقابله و کنترل شیوع این ویروس را نیاز می‌‎بینند با هماهنگی با ستاد مدیریت انجام دهند و تفویض اختیار لازم برای گرفتن تصمیم‎های آنی برای پاسخ به بحران پیش بینی شده زیرا اولویت ما محافظت و درمان مردم است.

نویدی فرد ادامه داد: بیمارستان معینی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام خواهد شد که تدوین فرآیند بیماران مشمول دستورالعمل ارجاع به بیمارستان تعیین شده نیز تدوین شده تا بتوان براساس استانداردهای تعریف شده این کار را انجام داد.

وی مرجع اطلاع رسانی از آمار و وضعیت کرونا ویروس در استان بوشهر را دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت:  بخش درمان تامین اجتماعی وظیفه‌ای در قبال اطلاع رسانی از آمار و اطلاعات در مورد کرونا ویروس ندارد و همه روسا و سرپرستان مراکز برای ایجاد رویه واحد در اطلاع رسانی به جامعه توسط دانشگاه علوم پزشکی، از دادن اطلاعات به جامعه خودداری کنند.

نویدی فرد از دیگر اقدام‌‏های ده گانه را چک و کنترل مجدد همه زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از اتاق های ایزوله، اگزاست فن‌های هوای فشار منفی، فیلترهای هپا، سیسم های فاضلاب و دفع پسماند(امحا زباله های عفونی) و... اشاره کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: تعیین پانسیون و محل استقرار برای کارکنان، تیم های اعزامی و داوطلبان احتمالی از دیگر گام‌های این برنامه است. 

نویدی فرد آخرین گام این برنامه را پیش بینی سیستم تشویق و جبران خسارات یا از خودگذشتگی‌های کارکنان درگیر و کمک رسان اعلام کرد.

وی گفت: از آنجایی که این برنامه استراتژی با اهمیت به کارکنان و حفظ همکاران شروع شده آخرین گام نیز اهمیت به این مجموعه زحمتکش است.

نویدی فرد همچنین با برشمردن خصوصیات کرونا ویروس گفت: از آنجا که کروناویروس هنوز دارویی ندارد مردم خود نیز باید بهداشت فردی بویژه شست وشوی دست‌ها را رعایت و مواردی مانند خودداری از روبوسی و دست دادن و شست وشوی مرتب سطوح اعم از دستگیره‌های درها و میز و صندلی و همه سطوحی که در طول روز با آن سر و کار دارند را انجام دهند تا از ابتلا به کرونا ویروس در امان باشند. 

وی تاکید کرد: این ویروس با شست وشو از بین می رود بنابراین مردم باید به صورت مرتب دست‌ها را بشویند و از دست زدن مستقیم به صورت و دهان خود پرهیز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر