پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۸۶۵
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰

فکرشهر: بررسی نقشه های پیش یابی جوی نشان می دهد که از امروز با ورود یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، ناپایداری های جوی بر روی دریا و در سطح استان بوشهر افزایش می یابد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بنابراین از عصر امروز تا اوایل روز چهارشنبه ضمن افزایش پوشش ابر، وزش باد (گاهی شدید) و احتمال گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی، همچنین وقوع بارش پراکنده باران و رعد و برق در برخی نقاط (عمدتا قسمت های شمالی و مرکزی) استان دور از انتظار نیست.

از اوایل روز چهارشنبه به تدریج جریانات نسبتاً شدید شمال غربی جایگزین جریانات جنوبی می شود که تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و دمای هوا نیز در روزهای پایانی هفته کاهش محسوسی می یابد.

سواحل استان و خلیج فارس از اواخر روز دوشنبه تا پایان هفته به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. بر این اساس:

آسمان: کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش ابر و از بعد از ظهر امروز در قسمت های شمالی و مرکزی (به ویژه بر روی دریا) همراه با وزش باد گاهی گردوخاک و از شب در برخی ساعات بارش پراکنده باران و رعدوبرق
جهت وزش باد: غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت
ارتفاع موج دریا: ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فرا ساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۸ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۹، جزر دوم دریا ساعت ۱۴:۳۴ و مد دوم ساعت ۲۰:۳۹ می باشد.

خلیج فارس مواج می شود

پیرو اطلاعیه شماره ۴۶ شنبه مورخ ۳ اسفند ۹۸ و با توجه به افزایش ناپایداری های جوی و دریایی، از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید با جهت جنوب شرقی و روز چهارشنبه به سبب وزش باد شدید با جهت شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان کاملا مواج و متلاطم خواهد بود. انتظار می رود در ساعاتی از روزهای سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بیش از ۲/۵ متر برسد. طی همین مدت خیزش گرد و خاک در برخی نقاط و همچنین وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وزش باد شمال غربی و تلاطم دریا در سواحل جنوبی طی روز پنج شنبه تا اواسط روز جمعه همچنان ادامه خواهد یافت.
 
زمان شروع : اواخر روز دوشنبه (۰۵/۱۲/۱۳۹۸)
نوع مخاطره: وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید (گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت)
منطقه اثر : سواحل استان و خلیج فارس
اثر مخاطره: افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۲/۵ متر ، گاهی گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی
زمان پایان: اواسط روز جمعه (۰۹/۱۲/۱۳۹۸)

طی این مدت توصیه می شود به سبب وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از ترددهای دریایی اجتناب شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر