پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۷۸۶۹
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲

فکرشهر: عضو کمیته کشوری آنفولانزا گفت: اسکناس یکی از آلوده‌ترین اشیا بوده و بنابراین بهتر است که مردم از کارت‌های اعتباری استفاده کنند.

به گزارش فکرشهر، «مسعود مردانی» عضو کمیته کشوری آنفولانزا در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره اقدامات پیشگیرانه افراد در خرید روزانه برای مقابله با کرونا گفت: زمانی که نان که پخته می‌شود، حاوی ویروس کرونا نیست، همچنین کیسه‌های پلاستیکی وقتی به صورت بسته‌بندی هستند، آلودگی ایجاد نمی‌کند، چرا که بلافاصله پس از باز شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد:‌ در خرید اقلامی مانند نان، زمانی که نانوا نان را از تنور در می‌آورد، هیچ ویروسی ندارد و سریعا آن را داخل نایلکس می‌گذارد، تنها زمانی که مردم می‌خواهند درِ نایلکس را باز کنند باید دست‌هایشان را بشویند.

مرادی بیان کرد: ما چندی پیش به یک سمینار پزشکی رفته بودیم که هنگام نهار من به دستشویی رفتم تا دست‌هایم را بشویم، اما دیدم که از ۱۰۰ نفر تنها سه نفر دست‌هایشان را شستند.

عضو کمیته کشوری آنفولانزا تاکید کرد: مردم فقط باید توجه داشته باشند که پیش از خرید اقلامی مانند نان دست خود را بشویند. در برخی مناطق بعضا افرادی را داریم که پس از توالت دست‌هایشان را نمی‌شویند.

وی بیان کرد:‌ رسانه باید در رعایت بهداشت فردی بیشتر کار کند. برخی می‌گویند کدام دارو برای این بیماری تاثیر دارد، در حال که این بیماری هیچ دارویی ندارد. البته ویتامین C به اندازه ۶ گرم در روز ابتلا به سرماخوردگی را بهتر می‌کند.

عضو کمیته کشوری آنفولانزا درباره آلودگی اسکناس گفت: اسکانس یکی از آلوده‌ترین اشیا بوده و بنابراین بهتر است که مردم از کارت‌های اعتباری استفاده کنند. در چین نیز اسکانس‌ها ضدعفونی می‌شدند، اما چنین امکاناتی در ایران نداریم، از این رو مردم حتما از کارت اعتباری استفاده کنند تا از شیوع کرونا جلوگیری به عمل بیاید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر