جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۸۸۲
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سرزمینی که زکات بدهد مصون می‌ماند و مورد لطف و عنایت خداوند است هم جغرافیای زکات و هم کسانی که زکات می دهند .

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت الله صفایی بوشهری در سومین نشست شورای زکات استان در کمیته امداد امام خمینی بوشهر با محوریت بررسی و جمع بندی اقدامات صورت گرفته درحوزه زکات افزود: نیاز است با برنامه‌ریزی‌های گسترده برای سال آینده افزایش 20درصدی دریافت زکات تعریف شود. با این نوع برنامه‌ریزی می‌توان در افق 1404، استان به مرز جمع‌آوری 20میلیارد تومانی زکات در استان برسد که در موضوع فقرزدایی تاثیرگذار است.

وی گفت: نیاز است از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تبیین ظرفیت‌های زکات استفاده شود و میزان پیشرفت در جذب زکات به اطلاع عموم رسانده و به عنوان یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

 دبیر شورای زکات استان هم گفت: طبق آمارها ۴۰ درصد زکات جمع‌آوری شده مربوط به شهرستان دشتستان به علت وجود وسعت منابع کشاورزی و نخیلات بوده است و شهرستان‌های تنگستان جم و دشتی در رده‌های بعدی قرار دارند .

احمد لطفی افزود: در ماه هایی که گذشت  100 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است و این سبب شد که استان رتبه اول کشور به لحاظ تحقق برنامه جمع آوری زکات را داشته باشد.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان در راستای توانمندسازی فعالیت‌های کمیته امداد در بخش‌های فرهنگی، مسکن ، ازدواج ، جوانان و اشتغال هزینه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر