جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ساعت کار ادارات استان بوشهر از امروز کاهش یافت...
کد خبر: ۶۸۰۸۶
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷

فکرشهر: نشست پدافند غیرعامل زیستی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و با هدف مقابله با بیماری کرونا برگزار شد و مصوباتی داشت.

به گزارش «فکرشهر» از صداوسیما، استاندار بوشهر در این نشست با بیان اینکه امروز خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا جامعه پزشکی است افزود: ۲۶ استان در کشور درگیر این بیماری هستند و استان‌هایی هم موارد مشکوک داشتند که تاکنون در استان بوشهر مورد مشکوکی نداشتیم.

عبدالکریم گراوند عنوان کرد: ضدعفونی پارک‌ها و وسایل بازی، اماکن عمومی و پر تردد و اتوبوس‌های شهری به خصوص در مرکز استان توسط شهرداری‌ها و با مشارکت نیروی انتظامی و نظارت و ضدعفونی ترمینال‌ها، میدان‌ها و اتوبوس‌های بین شهری توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بازار گفت: گشت‌های نظارت و بازرسی با حضور تعزیرات و نیروی انتظامی، احتکار کنندگان ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده را شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و سایر بیمارستان‌های وابسته به سازمان‌ها و پرستاران و پزشکانی که در حال  ارائه خدمت به مردم هستند نباید در زمینه تامین ماسک، دستکش و دیگر ابزار‌های مورد نیاز مشکل داشته باشند.

وی گفت: علوم پزشکی یک نفر را مامور نظارت بر بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها نماید، نان در نانوایی‌ها به صورت بسته بندی در اختیار مردم قرار گیرد و سازمان صنعت معدن و تجارت بر بازار میوه و تره بار و قیمت‌ها نظارت کند.

 گراوند ادامه داد: روند ضد عفونی توسط آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها ادامه یابد. پذیرش نکردن مهمانان نوروزی در مدارس اطلاع رسانی شود. مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی برگزار و بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها هدایت و ۱۴ روزقرنطینه شوند.

وی با اشاره به کاهش ساعت کار ادارات گفت: برای جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا، ساعت کار ادارات استان به‌جز بانک‌ها، نظام درمان و دستگاه‌های خدماتی از امروز تا پایان هفته از ۸ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: برای آگاهی مردم درباره کرونا، صدا و سیمای مرکز بوشهر برنامه‌ای به نام «ساعت سلامت» را در نظر بگیرد که در یک ساعت مشخص به صورت روزانه وضعیت استان به لحاظ این بیماری گزارش شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر