پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهربا اشاره به آماده‌باش بودن استان در مقابله با ویروس کرونا گفت: در این راستا بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین در مقابله با کرونا تعیین شده است...
کد خبر: ۶۸۲۰۷
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهربا اشاره به آماده‌باش بودن استان در مقابله با ویروس کرونا گفت: در این راستا بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین در مقابله با کرونا تعیین شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سعید کشمیری در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه تاکنون موارد مثبت بیماری کرونا در استان بوشهر تایید نشده است اظهار داشت: همکاری مردم در مقابله با بیماری کرونا ستودنی است که لازم است این همکاری و رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی همواره ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تعیین بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین در مقابله با کرونا گفت: مفهوم آن این است که اگر بیماری کرونایی از طریق سایر بیمارستان‌ها پس از معاینات و آزمایشات اولیه و تایید پزشک معین تشخیص داده شد، به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: همه بیمارستان‌های استان بوشهر موظف هستند تمام بیماران حاد تنفسی از جمله شبه آنفلوآنزا و یا سایر مشکلاتی از جمله تب، سرفه و بدن درد، مورد پذیرش، معاینه و  تحت درمان قرار دهند.

کشمیری بیان کرد: پس از آزمایشات گوناگون فرد بیمار، اگر تشخیص به ظن بیماری کرونا می‌رود با تمهیدات لازم به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل می‌شود.

وی از بستری 11 بیمار در بخش بیماری‌های تنفسی حاد بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه تاکنون تمام بیمارانی که تا 9 اسفند در استان بوشهر بررسی شده‌‌اند جواب آزمایش آنان در خصوص بیماری کرونا منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آخرین اطلاعات از آزمایشات ارائه شده در مورد بیماری کرونا در استان بوشهر را منفی دانست و افزود: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به این سبب به عنوان مرکز درمانی معین قرار گرفته که بالاترین آمادگی را برای درمان بیماران کرونا داشته باشد.

کشمیری با اشاره به تعیین بیمارستان‌های دیگر استان برای درمان دیگر بیماران خاطرنشان کرد: بیماری‌های کودکان و زنان و زایمان به بیمارستان قائم بوشهر منتقل شد و درمان بیماری‌های داخلی همه بیمارستان‌های استان به ویژه بیمارستان نیروی هوایی تعیین شده است.

وی به حوادث و تصادفات پرداخت و بیان کرد: بیماران حوادث و تصادفات به ویژه‌های ضربه‌های مغزی به بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر منتقل می‌شود که در این راستا با اورژانس 115 هماهنگ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه مردم در خصوص حوادث می‌توانند به صورت مستقیم به سایر بیمارستان‌ها مراجعه کنند گفت: مردم برای درمان بیماری معمولی به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر مراجعه نکنند.

کشمیری با اظهار امیدواری که زنجیره بیماری کرونا در استان بوشهر شکل نگیرد افزود: در این راستا باید پیش بینی افزایش بیماری کرونا در استان بوشهر داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.

وی به اعزام تیم‌های پزشکی به درب منازل  برای کنترل کرونا پرداخت و تصریح کرد: اگر دستور وزیر بهداشت در خصوص اعزام تیم‌های پزشکی به درب منازل برای کنترل کرونا قطعی و ابلاغ شود بر اساس آن بخشنامه، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم تابع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بیماری‌ کرونا در بین مردم پیگیری می‌شود گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد مردم استان بوشهر دارای پرونده بهداشتی الکترونیکی هستند و بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنند ثبت شده و از این طریق بیماری کرونا مردم پیگیری می‌شود و افراد مسن، بیماران قلبی، عروقی در اولویت قرار دارند تا علائم خطر از آنان دور شود.

کشمیری افزود: این افراد به صورت تلفنی و گزارش‌گیری مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر