سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام موارد جدید ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور از مثبت شدن آزمایش ۷ بیمار جدید از استان بوشهر خبر داد...
کد خبر: ۶۸۶۵۱
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام موارد جدید ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور از مثبت شدن آزمایش ۷ بیمار جدید از استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر وبه گفته کیانوش جهانپور از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شده و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۷۲۹ نفر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به  ۶۱۱ مورد رسید.

به گزارش ایسنا، در حالی که طی دو روز گذشته هیچ مورد جدید بیماری کرونا از استان بوشهر ثبت نشده بود اما امروز ۷ مورد جدید به آمار قبلی اضافه شده است که با این حساب تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ۲۸ نفر است. 

جزئیات مبتلایان به کرونا در استان بوشهر 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۷ مورد جدید به شمار بیماران کرونایی افزوده شد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز ۲۴ اسفندماه ۲۸ نفر است.

سعید کشمیری در این خصوص اظهار کرد: از این هفت نفر سه نفر از استان بوشهر و چهار نفر از استان‌های قم، گیلان و لرستان بودند. همچنین دو نفر از این آمار اهل گناوه و یک نفر اهل بوشهر بودند که برای انجام کار به استان‌های آلوده سفر کرده بودند و ۴ نفر دیگر نیز از استان‌های آلوده برای سرکشی به اقوام به استان بوشهر آمده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تا امروز کل بیماران تنفسی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان بوشهر هزار و ۱۶۷ نفر بودند که ۷۵۳ نفر بررسی و ترخیص و در حال حاضر ۶۱ نفر بستری هستند.

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در بوشهر افزود: مفهوم آمار امروز این است که افراد دارای ویروس کرونا در استان بوشهر یا از طریق همشهریانمان که به مناطق آلوده مسافرت کرده‌اند و یا از طریق افراد ساکن کانون‌های عفونت وارد استان می‌شود.

وی یادآور شد: کادر درمان استان خانواده‌های این افراد آلوده را پیدا، بررسی، تشکیل پرونده و عفونت‌زدایی می‌کنند و هر روز تب سنجی و در صورت بروز علائم به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

کشمیری با تأکید بر اینکه جمعیت‌های بالای ۱۰ نفر نباید دور هم باشند، اظهار کرد: در صورتی که اصول بهداشتی رعایت نشود و دور همی‌ها ادامه پیدا کند این مشکل حادتر خواهد شد.

مراقب سالمندان باشید 

وی خطاب به مردم استان بوشهر اضافه کرد: مراقب سالمندان باشید و دور آن‌ها را شلوغ نکنید چرا که در معرض خطر هستند چون همه افراد امروز به‌نوعی می‌توانند ناقل باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند، دورهمی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر