جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۷۸۵
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۶

فکرشهر: حسن روحانی رییس جمهور درباره ویروس کرونا گفت: می‌خواهم روی این افتخار آخری تأکید کنم. مردم ما گرفتار یک ویروس شدند این مخصوص کشور ما نیست. الان نزدیک 170 کشور دنیا تقریباً به این ویروس مبتلا شده اند. شما ببینید که این دولت در تأمین موادی که مورد نیاز مردم است مخصوصاً مواد غذایی، بهداشتی. شما الان تهران را با لندن، برلین، پاریس مقایسه کنید .خیلی ساده است. ببینید آنجا چه خبر است. ببینید قفسه فروشگاه‌های آنها خالی شد. برای یک تکه دستمال کاغذی بین دو نفر دعوا شد، مردم برای مواد غذایی ناراحت و نگران هستند و بیمارستان‌هایشان اعلام می‌کنند ما جا نداریم اما ما به رغم این شرایط تأمین کردیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، او پس از جلسه هیات دولت افزود: کرونا یک آزمایش و یک امتحان الهی است. ضمن اینکه ما آرزوی شفا می‌کنیم و همه باید اصول بهداشتی را مراعات کنیم اما یک آزمایش و یک امتحان است. شما می‌توانید ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنید.

او با بیان اینکه در کرونا با مردم صریح صحبت کردیم، به فضای مجازی و یک عده افرادی که نمی‌دانم دنبال چه هستند توجه نکنید، اضافه کرد: مردم عزیز ایران، 30 بهمن فهمیدیم که کرونا آمده است؛ یعنی نمونه آزمایشاتی که در قم بود آمد در تهران آزمایش شد و آن آزمایشات به ما نشان داد که مثبت است؛ این شب چهارشنبه بود و صبح چهارشنبه در دولت و بعد به مردم اعلام شد؛ یک روز تأخیر نکردیم؛ با اینکه دوم اسفند انتخابات بود می‌توانستیم صبر کنیم و سوم اسفند اعلام کنیم؛ این کار را نکردیم و با مردم صادقانه حرف زدیم؛ صادقانه سخن گفتیم.

روحانی گفت: در مسأله هواپیمای اوکراینی هم نیروهای مسلح با ملت صادقانه حرف زدند؛ این تبلیغات دروغی که الان راجع به مسایل مختلف از جمله در کرونا راه انداختند؛ نه در اعلام و نه برای اینکه مردم آزمایش شوند در بیمارستان‌ها بستری شوند تأخیری کردیم.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: نکته آخر اینکه ما چه مقدار باید در جامعه به خاطر این بیماری مداخله کنیم؟ بعضی‌ها می‌گویند چرا ایران مداخله نکرده، چرا مداخله نمی‌کند؛ فکر می‌کنم مداخله بسیار بزرگی را دولت کرده است؛ الان یک ماه است که تمام دبیرستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌های ما تعطیل است و 15 روز هم تعطیلات را پیش رو داریم. 45 روز سیستم آموزشی را تعطیل کردیم؛ هیچ کشور دنیا این کار را نکرده است؛ 15 روز، یک هفته، 20 روز تعطیل کردند ولی یک ماه و نیم!! کار بزرگی شده است.

او همچنین گفت: در زمینه اجتماعات یک کار بزرگی در کشور انجام گرفته و می‌خواهم از مراجع عظیم و بزرگ، از علما و ائمه جمعه تشکر کنم؛ اینها تحجر را شکاندند؛ این کرونا باعث شد که دنیا ببیند که در فقه و حوزه ما تحجری وجود ندارد؛ اینها نشان دادند که علم با دین یکی است و در کنار هم هستند؛ کار عظیم و بزرگی انجام گرفت؛ اینکه نماز جمعه تعطیل شود، آسان نیست؛ اینکه اماکن متبرکه ما آن هم یک جایی مثل مشهد الرضا(ع)، مثل حرم حضرت معصومه(س)، شاه چراغ، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مقامات بسیار والایی دارند. امام هشتم(ع) امام معصوم ماست و جای خود دارد و تعطیلی این کار آسانی نبود؛ اما بخاطر سلامت مردم و به خاطر اینکه علم می‌گوید امروز برای صحت و سلامت مردم لازم است، این کار را کردند و این را خود امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، و ائمه هدی(ع) می‌خواهند؛ آنها به ما توصیه کردند و گفتند که زیارت ما مستحب و حفظ سلامت خودتان و دیگران واجب است.

روحانی افزود: به ما گفتند واجب را بر مستحب ترجیح دهید؛ این جزو اصول و راه ما است. کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است، برای ما اینکه درب مسجد و مکان متبرکی بسته شود، سخت است؛ این کار آسانی نیست؛ اما در عین حال وظیفه دینی و شرعی ما بوده؛ همان عزیزانی که این رفتن زیارت را برای ما مستحب کردند همان‌ها هم به ما گفتند در این زمان این اقدام را انجام بدهید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
مرد ناحسابی، مردم اگه نریختن فروشگاه ها رو خالی کنند، پول نداشتن. اگه هم نیومدن بیمارستان، امیدی به زندگی ندارن که درمان شن
نا شناس
|
-
|
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
باز هم دير خبر دار شدي
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر