جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۸۶۸
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود از ظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه دمای هوا به طور ناگهانی و قابل ملاحظه‌ای ۶ تا ۱۲ درجه کاهش یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین سواحل استان و خلیج فارس در روزهای شنبه تا دوشنبه به تناوب مواج و متلاطم باشد.

وی ادامه داد: از اوایل روز شنبه موج دوم بارش‌ها ابتدا در سواحل و به تدریج در دیگر مناطق استان آغاز و از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه علاوه بر تشدید و تقویت بارندگی‌ها، بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای (بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) در استان ادامه می‌یابد.

مساعدی اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، نسبت به وقوع صاعقه، آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌های ارتباطی  و همچنین نسبت به بارش تگرگ در مناطق مستعد و بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی هشدار داده می‌شود. 

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و افزایش ابر به تدریج همراه با بارش پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در این مدت سمت وزش باد امروز شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، از اواخر شب جنوب شرقی تا جنوب غربی۱۰ تا ۳۴ و تا ظهر فردا بتدریج ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر، فردا به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و ظهر فردا دور از سواحل شمالی و مرکزی به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر پیش بینی شده است‌.

مساعدی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۱:۴۸ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۸، جزر دوم ۱۲:۳۴ و مد دوم دریا ساعت ۱۸:۴۷ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر