شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۹۰۲
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹

فکرشهر: سرپرست فرمانداری دیلم گفت: مردم این شهرستان در میهمان نوازی زبانزد عام و خاص هستند  و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور را پذیرا می‌شدند اما در تعطیلات نوروز امسال برخلاف سنوات قبل  از پذیرش مسافران معذور و هیچگونه خدماتی به آنان ارائه نمی‌شود.

به گزارش فکرشهر، احمد دشتی روز شنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به شیوع گسترده کرونا در کشور تمامی بوم‌گردها، هتل‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و خدماتی و مهانسرای ادارات و نهادها هیچ خدماتی به هموطنان ارائه نخواهند داد.

وی ادامه داد: مسدود شدن ساحل بندرهای دیلم و امام حسن از دیگر اقدام‌های صورت گرفته است که تا اطلاع ثانوی بر روی مسافران و گردشگران تداوم دارد.

سرپرست فرمانداری دیلم گفت: ورودی های ساحل این دو بندر برای هرگونه تردد و توقف تا پایان وضعیت اضطراری شیوع ویروس کرونا بطور کامل تعطیل است.

دشتی افزود:باتوجه به اینکه این شهرستان در نخستین مبدا ورودی از شمال استان بوشهر قرار دارد ، کنترل مبادی ورودی و خروجی بمنظور پیشگیری از بیماری کروتا تشدید شده است.

وی یادآورشد:تشدید کنترل مبادی ورودی وخروجی شهرستان در چندین نقطه شامل گلوگاه شهیدموسوی،محور دیلم -گناوه ،ورودی شهرامام حسن از سمت دیلم و گناوه با همکاری  نیروی انتظامی ،بسیج و پویش‌های مردمی اجرایی شده است.

دشتی اظهارداشت: استقرار و استمرار پایگاه  تست تب سنجی و اسکرین برای کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس در ورودی ایست و بازرسی دیلم توسط هلال احمر شهرستان به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی گفت: در جلسه شورای ترافیک و سلامت،  تصمیم‌های  لازم بمنظور تشدید کنترل ورودی به شهرستان اتخاذ و در حال اجرا است.

دشتی اضافه کرد: از بدو شیوع بیماری کروتا در کشور با همراهی کامل بازاریان تعطیلی کلیه واحدهای صنفی به غیر از اقلام ضروری انجام وتا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تعطیلی کلیه مراکز ورزشی ، خدماتی، هتل و مسافرخانه‌ها، جنگل عامری و اماکن تفریحی  و گردشگری در جهت جلوگیری از تجمع و انتقال ویروس کرونا انجام شده است.

سرپرست فرمانداری دیلم گفت:   لغو  کلیه  مراسم های  فرهنگی،هنری ،ورزشی بمنظور جلوگیری از تجمعات غیرضروری، تعطیلی کلیه مکان‌های عمومی شامل سالن‌ها و باشگاه های ورزشی ،سلف سرویس مساجد، ضدعفونی کلیه تاسیسات عمومی شرکت نفت فلات قاره بهرگان بویژه اماکن عمومی ، الزام جایگاه های عرضه سوخت شهرستان به استفاده از دستکش ، تعطیلی انبار کالاهای تجاری بمنظور جلوگیری از بارگیری کالا خودروهای شوتی غیربومی در دستور کار و اجرایی شده است.

دشتی ادامه داد: فعال شدن اولین تونل ضدعفونی وسایل نقلیه  به استان بوشهر توسط دو هیات مذهبی و شهرداری دیلم با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در ایست بازرسی شهید موسوی دیلم از دیگر اقدام‌های صورت گرفته مهم در این شهرستان است.

وی  جلوگیری از عملیات تخلیه و بارگیری کالای تجاری و ملوانی در گمرک این بندر را از دیگر اقدام صورت گرفته در راستای حفظ سلامتی مردم در برابر بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: آرامستان‌های شهرستان نیز تعطیل شده است.

وی بیان کرد: ضدعفونی مستمر مکان‌های عمومی شهر دیلم و امام حسن توسط شهرداری‌های دیلم و امام حسن، فعالیت چندین کارگاه تولید ماسک و لوازم بهداشتی  با پیشگام شدن فرهنگیان و نیروهای جهادی  و هیات های مذهبی از دیگر اقدام های صورت گرفته جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است. 

 دشتی گفت:  استفاده ازظرفیت فعالان عرصه اجتماعی و فرهنگی، فضای مجازی و رسانه‌ای و سازمان‌های مردم نهاد برای آرامش و آگاهی بخشی به مردم در مبارزه با بیماری کرونا  صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری دیلم افزود: خوابگاه ورزشکاران اداره ورزش و جوانان این شهرستان بمنظور محل قرنطینه  احتمالی موارد مشکوک مسافرین که در پایگاه تب سنجی ورودی به شهرستان ضروری تشخیص داده شوند، تعیین شده است.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی اسنان بوشهر و در همسایگی استان خوزستان واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر