پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین اخبار کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۰ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانمی ۲۹ ساله ساکن بوشهر، که قبل از بروز علائم در یک مراسم ختم در یکی از روستاهای شهرستان دشتی شرکت کرده و...
کد خبر: ۶۹۰۸۲
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۰ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش «فکرشهر»، سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۸۵ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۰ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانمی ۲۹ ساله ساکن بوشهر، که قبل از بروز علائم در یک مراسم ختم در یکی از روستاهای شهرستان دشتی شرکت کرده و در آن افرادی از استان قم هم حضور داشتند ایشان پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

وی تصریح کرد: دو مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان گناوه هستند که یکی از آن‌ها آقایی ۱۴ ساله که مادرش سابقه سفر به الیگودرز را داشته و نمونه آزمایش ویروس کرونای وی نیز مثبت شده بود و دیگری آقایی ۵۰ ساله و مغازه‌دار است که هر دو پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دو مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان دشتستان هستند که یکی از آن‌ها خانمی ۷۵ ساله است که در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر با حال عمومی خوب بستری است و نفر دیگر خانم ۴۲ ساله پرستار بخش کرونای بیمارستان شهید گنجی برازجان است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

وی بیان کرد: سه مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان کنگان هستند که یکی از آن‌ها خانم ۲۸ ساله و پرستار بخش کرونای بیمارستان امام خمینی و نفر دیگر آقایی ۴۱ ساله، کارمند و یکی دیگر نیز آقایی ۴۵ ساله و معلم است که هر سه پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

دکتر کشمیری افزود: دو مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان جم هستند که یکی از آن‌ها خانم ۶۲ ساله که در بیمارستان توحید جم با حال عمومی خوب بستری است و نفر دیگر آقایی ۳۸ ساله کارمند شرکت نفت وگاز که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۴۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۸۵ نفر) تاکنون ۷۳ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و شش نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هم استانی گرامی لطفاً در صورت مسافرت طی دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت Safar99.Bpums.Ac.Ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

دکتر کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه حتماً پاسخگوی تماس شماره ۴۰۳۰ باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سرشماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

اینفوگرافیک پراکندگی مبتلایان در استان بوشهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر