چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۱۱۰
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سه مورد حریق در پارک ملی دریایی نایبند و منطقه شکارممنوع کوه مند مهار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید احسان موسوی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده استان بوشهر اظهار داشت: طی ایام تعطیلات نوروزی امسال سه مورد آتش‌سوزی در پارک ملی دریایی نایبند و منطقه شکارممنوع کوه مند رخ داد که مهار شد.

وی با تقدیر از تلاش محیط بانان، دوستداران محیط زیست و دستگاه‌های همکار برای اطفای حریق خاطرنشان کرد: آتش سوزی در ۲ نقطه از منطقه پارک ملی دریایی نایبند و یک نقطه از منطقه شکارممنوع کوه مند رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: با اطلاع از این آتش‌سوزی‌ها، محیط‌بانان توانستند با همکاری جوامع بومی و محلی و سایر ارگان‌های همکار این آتش سوزی‌ها را مهار کنند.

وی از بررسی دلایل وقوع این آتش‌سوزی‌ها خبر داد و بیان کرد: در این آتش سوزی‌ها حدود سه هکتار از پوشش علوفه‌ای و درختچه‌ای این مناطق طعمه حریق شدند.

موسوی با اشاره به وضعیت مطلوب پوشش گیاهی در سطح استان و حضور مردم در طبیعت افزود: از مردم انتظار داریم هنگام ورود به طبیعت و اقدام به ایجاد آتش تا زمانی که آتش را خاموش نکرده‌اند اقدام به ترک محل نکنند.

وی از همه دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی و تخلف، گزارشات خود را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر