جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۱۲۵
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: با پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان از طرف کمیته امداد، ۱۵۵ خانوار از تحت حمایت امداد این نهاد در استان بوشهر خارج شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توانمندسازی خانوارهای مددجویی، کمیته امداد نگاه ویژه ای به مسائل تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد خانوارهای مددجویی دارد.

وی افزود: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط (به عنوان حق بیمه بازنشستگی) به سازمان تأمین اجتماعی، بخشی از مشکلات آنها در این زمینه مرتفع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: پرداخت حق بیمه بازنشستگی برای دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال ۱۸ تا ۵۰ سال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند، انجام می‌شود.

لطفی ادامه داد: این پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول که برای زنان ۵۵ سال و برای مردان ۶۰ سال است، ادامه می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: با اجرای طرح اخیر تاکنون ۱۵۵ خانوار تحت پوشش این نهاد در استان بوشهر با برقراری متوسط حقوق بازنشستگی از طرف سازمان تأمین اجتماعی، توانمند و از تحت حمایت امداد خارج شده‌اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته، بابت حق بیمه‌های اجتماعی هزار و ۴۸۱ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر که مشمول این طرح هستند، مبلغ ۲۸ میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال پرداخت شده است.

لطفی گفت: از این تعداد هزار و ۲۶۷ خانوار زنان سرپرست و ۱۷۵ خانوار مشمولین طرح‌های اشتغال هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر