جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۱۴۸
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با ورود ملخ صحرایی در اول اسفند 98 به استان بوشهر تا کنون در سطح  3680 هکتار از اراضی استان عملیات مبارزه با ملخ صحرایی صورت گرفته و تعداد 60 اکیپ سم پاشی و ردیابی و پایش در سطح استان فعال می باشد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، خسرو عمرانی افزود:  اکیپ های ردیابی و پایش بلافاصله گزارش ریزش ملخ و یا خروج پوره ها را اعلام می کنند و مبارزه با ملخ های بالدار و پوره ها به صورت شیمیایی و با دستجات تخم در سطوح محدود به صورت مکانیکی و تخریب کانون های تخمریزی انحام شده است.

عمرانی اظهار کرد: در سال 99 از ۹۹/۱/۷ خروج پوره ها شروع و بلافاصله عملیات مبارزه شروع گردیده است و تاکنون در مجموع 3680 هکتار عملیات مبارزه علیه ملخ صحرایی صورت گرفته و تعداد 60 اکیپ سم پاشی و ردیابی و پایش در سطح استان فعال می باشد.

وی گفت: تعداد 110 عدد دستگاه سمپاش آماده بکار داریم و با دهیاری ها و شوراها هماهنگی شده و در عملیات مبارزه شرکت دارند و انواع سمپاش پشتی اتمایزر، پشت تراکتوری، فرغونی، زنبه ای توربولاینر،  ULV و هواپیما آماده هستند و سموم مورد نیاز نیز تامین گردیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر