پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۹۱۹۱
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، در مورد آمریکا گفت: در این شرایط به هر دلیلی ما را تحریم کردند. تحریم‌شان غلط، ظالمانه و نادرست و غیرقانونی بود. اما هنوز در این شرایط خاص که خودشان هم می‌دانند مسأله کرونا، اختصاص به یک کشور خاص ندارد و جهان تقریباً بهم متصل است، اگر 10 کشور با کرونا مبارزه کنیم یک کشور وسط با کرونا مبارزه نکند، این دو مرتبه پخش می‌کند و دو مرتبه کشورها را آلوده می‌کند، یک کار جهانی است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، رییس جمهور افزود: همه با هم در سطح جهان باید برای مبارزه با این ویروس که حالا همه‌گیر، فراگیر و جهان‌گیر شده است،  دست به دست هم دهیم و شرایط امن را برای مردم و کسب و کارها و فعالیت ها انجام دهیم.

وی گفت: متأسفانه‌ آمریکایی‌ها در این شرایط حاد و سخت جهانی هم درس عبرت نگرفتند، نفهمیدند چه باید بکنند. الان موقع خوبی بود، الان موقعی بود که از کار غلط‌شان عذرخواهی کنند. موضوع، موضوع انسانی بود هیچ کس آنها را ملامت نمی‌کرد که شما عقب‌نشینی کردید بهترین فرصت تاریخی برای آمریکایی‌ها بود که از مسیر غلط خودشان برگردند و یکبار هم که شده به ملت‌خودشان بگویند ما ضد ملت ایران نیستیم.

آنها همیشه ضد ملت ایران عمل کردند اما امروز ضدیت‌شان نسبت به ملت ایران آشکارتر و واضح‌تر است.

همچنین باید سرمایه اجتماعی بزرگی که امروز پیدا کردیم را حفظ نمائیم. مردم ما به همدیگر اعتماد دارند و همدیگر را یاری می‌کنند، مردم ما به دولت اعتماد دارند، دولت به مردم اعتماد دارد و ارکان کشور به هم اعتماد دارند.

این سرمایه عظیم و بزرگ اجتماعی را باید حفظ کنیم و در این سال که سال جهش تولید است، همه چیز را برای بعد از عبور روزهای آینده از این شرایط آماده کنیم برای واقعاً جهش تولید. واقعاً فعالیت چند برابر.

در این ایام شما خسته شدید، در خانه‌ها ماندید و لطف کردید، ما هم همه ایام در اسفند و فروردین در سر کار ماندیم. افتخار کردیم که بتوانیم کار و تلاشی انجام دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر