پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۲۵۳
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: بزرگترین بیمارستان صحرایی تخصصی کرونا با ظرفیت چهار هزار تخت روز جمعه (۱۵ فروردین) برای رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در شرق لندن گشایش یافت. این بیمارستان در مدت دو هفته با تلاش شبانه روزی نیروهای ارتش انگلیس و پیمانکاران این کشور در سالن نمایشگاه اکسل لندن برپا شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این بیمارستان در مدت دو هفته با تلاش شبانه روزی نیروهای ارتش انگلیس و پیمانکاران این کشور در سالن نمایشگاه اکسل لندن برپا و به نام خانوادگی فلورانس نایتینگل بنیانگذار پرستاری نوین، نامگذاری شده است.

شاهزاده «چارلز» ولیعهد انگلیس امروز از طریق ارتباط ویدیویی در مراسم حاضر و با تقدیر از دست‌اندرکاران و کارکنان درمانی کشورش، بیمارستان جدید را افتتاح کرد. همچنین وزیر بهداشت انگلیس که پس از ابتلا به کرونا دیروز (پنجشنبه) از قرنطینه خارج شد، در کنار رئیس بیمارستان جدید و نمایندگانی از وزارت دفاع، در تشریفات گشایش این بیمارستان صحرایی شرکت کردند.

بیمارستان نایتینگل با هدف انتقال افراد مبتلا به کرونا از بخش مراقبت‌های ویژه و کاهش فشار روی سایر بیمارستان‌های پایتخت بریتانیا ساخته شده است.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس در حاشیه این مراسم، به خبرنگاران گفت؛ اولین بیمار اوایل هفته آینده به این بیمارستان منتقل خواهد شد.

او توضیح داد که بیماران ابتدا در بیمارستان‌های محلی پذیرش شده و پس از رسیدن به شرایط پایدار، به بیمارستان نایتینگل منتقل خواهند شد.

هنکاک تصریح کرد که این بیمارستان و تجهیزاتی نصب و تعبیه شده در آن، برای ارائه خدمات تخصصی به بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شده و دیگر بیماران در بیمارستان‌های محلی درمان خواهند شد.

او همچنین با اشاره به پیش‌بینی دانشمندان درباره اوج ابتلا به کرونا ظرف ۹ روز آینده، مدعی شد: تلاش ما این است که برای بروز هر اتفاقی، آمادگی لازم را داشته باشیم.

به گزارش شبکه خبری اسکای، بیمارستان نایتینگل به ۱۶ هزار کادر درمانی نیاز دارد تا از ظرفیت کامل آن بهره برداری شود. این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، یک چهارم پرستاران و پزشکان در انگلیس بیمار و یا در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.

رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس پیش تر گفته بود که درمانگاه‌های این کشور در مواجهه با ویروس کرونا به لحاظ تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، در حال انفجار و حتی ظرفیت بیمارستان نایتینگل نیز از قبل تکمیل شده است.

دولت لندن طرح ساخت بیمارستان‌های صحرایی را در تعدادی از شهرهای دیگر از جمله بیرمنگام و منچستر نیز دنبال می‌کند که قرار است در هفته‌های آینده به پایان برسد.

چندی پیش سفیر امارات متحده عربی در لندن اعلام کرد که مکان بیمارستان نایتینگل متعلق به شرکت نمایشگاه‌های ملی ابوظبی است. در تارنمای شرکت نمایشگاه‌های ملی ابوظبی نیز به این مساله اشاره شده و آمده است که این شرکت مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های سراسر جهان از جمله نمایشگاه اکسل لندن را تحت پوشش دارد.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. تاکنون ۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۹۲۱ نفر جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر