جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۲۸۲
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت:برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قالب برنامه کاهش حضور نفرات و همچنین تعطیلی موقت کارگاه ها و پروژه های اجرایی طی یک ماه گذشته  ورود نیرو به پارس جنوبی ٢٠ هزار نفر کاهش یافته است که این مهم به سلامت بیشتر کارکنان صنعت و جامعه محلی کمک کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید پیروز موسوی در این رابطه  کاهش پروازهای ورودی و خروجی از طریق فرودگاه بین المللی خلیج فارس و ممانعت از حضور کارکنان ساکن در استانهای پرخطر را از دیگر برنامه های اجرا شده در سطح منطقه برشمرد و گفت: در خصوص آمار ورودی و خروجی مسافر در فرودگاه عسلویه ما در یک ماهه اخیر در مقایسه با همین مدت در سال قبل با کاهش ٧٥ درصدی مسافر روبرو بوده ایم.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیرنفت در خصوص برنامه های مبارزه با ویروس کرونا در مناطق تابعه تصریح کرد: با ابلاغیه وزیر نفت جلسات متعدد و روزانه بررسی ابلاغیه مذکور به ریاست مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و حضور مدیران ارشد صنعت نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و بهداشت و درمان برگزار و شرایط به صورت مستمر رصد می شود.
 
موسوی  با اشاره به تهیه زیرساخت های لازم در صورت بروز شرایط اضطرار گفت: نقاهتگاهها و تخت های قرنطینه مطابق ابلاغیه وزیر نفت جهت استفاده جامعه محلی و کارکنان فراهم شده که در صورت بروز مشکل از آنها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: طبق دستور وزیر نفت و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی تاکنون نزدیک به ٣٠٠ میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه کرده اند.

وی گفت: از این میزان، ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی  از سوی شرکت های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی برای تامین تجهیزات پزشکی، درمانی و بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص یافته است.

 وی ادامه داد: همچنین ٢٠٠ میلیارد ریال کمک های غیرنقدی درقالب تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی بمنظور استقاده در اماکن و تاسیسات نفتی  و همچنین در جهت کمک به شهرستان های همجوار با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر برای برخورداری شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها اختصاص یافته است.
 
موسوی یادآورشد: در راستای مشارکت در ضدعفونی و گندزدایی محیط زندگی مردم و ساکنان شهرها و روستاهای پیرامون تاسیسات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز، بر اساس دستور وزیر نفت در قالب انجام مسئولیت های اجتماعی، حدود ٥٠ شهر و روستای استان ضدعفونی و گندزدایی شد.
 
وی گفت: این درحالی است که تاکید صنعت نفت همزمان با انجام عملیات ضدعفونی اماکن عملیاتی در پالایشگاهها ، کمپ ها، رستوران ها و مراکز اجتماع کارکنان، توزیع اقلام بهداشتی و عملیات گندزدایی و ضدعفونی برای همسایگان و ساکنان محیط های پیرامونی نیز از اهمیت ویژه ای برای صنعت نفت برخوردار بود که با همفکری و همکاری فرمانداری و شوراهای شهر و روستا این مهم انجام شد و البته ادامه دار خواهد بود.
 
فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس همچنین با اشاره به کنترل های صورت گرفته در سطح منطقه با توجه به حضور بیشترین حجم نیروی کار در این منطقه از کشور و همچنین استقرار صنایع متعدد و همجواری با مردم  شهرها و روستاهای اطراف پارس جنوبی گفت: صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مبارزه با ویروس کرونا و سلامت کارکنان و جامعه محلی با هدف کمک به سلامت جامعه محلی و استمرار تولید پایدار در سطح منطقه ویژه پارس تاکنون برنامه های متعددی برنامه ریزی و اجرا کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر