جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۲۸۹
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: مدیر امور آموزشی دانشگاه خلیج فارس گفت: امروز تمامی فعالیت‌های آموزش‌های مجازی دانشگاه شامل درس‌های نظری و بخش نظری درس‌های نظری- عملی و کلیه درس‌های عمومی و اختصاصی در همه مقاطع تحصیلی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خسرو محمدی روز شنبه در این رابطه افزود: باتوجه به شرایط موجود، سیاست قطعی دانشگاه بر ارائه مجازی دروس نیمسال جاری است .

وی بیان کرد: حداقل‌های لازم برای برگزاری مجازی درس‌ها شامل برگزاری آنلاین کلاس، همراه با ضبط و بارگذاری آن در سامانه و یا تولید محتوا (با استفاده از پاورپوینت، فایل pdf یا جزوه و توضیحات صوتی همراه با هر اسلاید با زمان تقریبی ۳۰ دقیقه به ازای هر ساعت کلاس) است.

محمدی ادامه داد: در صورتی که جلسه‌های آموزشی به صورت آفلاین بارگذاری شوند، برگزاری حداقل یک جلسه آنلاین یا تالار گفتگو به ازا هر سه جلسه آفلاین ضروری است و در هر صورت مسئولیت برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ و رفع اشکال با استاد درس است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد: مدیران گروه‌های درس‌های عمومی و سرویسی مانند معارف اسلامی، ادبیات فارسی، ریاضی موظفند با  همکاری اعضای هیات علمی گروه نسبت به بارگذاری محتوای آموزشی آفلاین یا ارائه آنلاین دروس اقدام و با همکاری گروه فناوری اطلاعات علاوه بر اطلاع رسانی به دانشجویان، امکان دسترسی دانشجویان همه گروه‌های هر درس را به محتوای بارگذاری شده یا آموزش آنلاین فراهم کنند.

وی ادامه داد: استادان می‌توانند از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه، کلیه فعالیت‌های علمی دانشجویان (انجام تکالیف، حضور در سامانه و شرکت در کلاس درس آنلاین) را رصد کنند ولی با توجه به مشکلات فنی احتمالی و عدم دسترسی بعضی از دانشجویان به اینترنت پرسرعت، غیبت دانشجو در کلاس‌های آنلاین باعث حذف درس نمی‌شود. 

محمدی گفت: به هر حال، دانشجویان موظف به پیگیری دروس از طریق کلاس‌های ضبط شده یا  محتواهای بارگذاری شده هستند.

وی ادامه داد: استادان باید برنامه آموزشی را به طریقی مدیریت کنند که حتی المقدور برنامه آموزشی نیمسال جاری در بازه زمانی برنامه ریزی شده پایان یابد هر چند که به دلیل شرایط ویژه موجود طولانی شون نیمسال نیز قابل تصور است.

محمدی اظهارداشت:باتوجه به برگزاری سه هفته کلاس‌ها به صورت حضوری، برگزاری ۱۳ هفته باقی مانده باید برنامه ریزی و مدیریت شود تا کلاس ها حتی المقدور برطبق تقویم آموزشی به پایان برسد. 
وی افزود: امتحانات پایانی دروس نیمسال جاری، پس از عادی شدن شرایط، به صورت حضوری برگزار خواهد شد و کلیه دروس عملی (کارورزی، کارگاهی، آزمایشگاهی) پس از عادی شدن شرایط، احتمالا در شهریور ماه یا هفته های اول نیمسال آتی برگزار خواهند شد.

محمدی عنوان کرد: در صورتی که استاد درس، گروه و دانشکده تشخیص دهد امکان ارائه بخش عملی برخی از دروس نظری- عملی یا درس عملی به صورت مجازی وجود دارد پس از تایید کمیته برنامه ریزی و پایش آموزش مجازی قابل ارائه است و ارائه مجازی درس‌های کارورزی و کارآموزی مجاز نخواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه جاری، اگر به تشخیص دانشگاه، دانشجویی به برنامه‌های آموزش مجازی دانشگاه دسترسی نداشته یا به دلیل آسیب های فردی یا خانوادگی ناشی از شیوع ویروس کرونا قادر به بهره گیری از آموزش های مجازی دانشگاه نباشد در صورت درخواست دانشجو حذف یک یا چند درس، بدون رعایت الزامات حداقل واحدهای انتخابی در هر نیمسال، و یا حذف کامل نیمسال تحصیلی، بدون احتساب در سنوات تحصیل دانشجو، امکان پذیر خواهد بود.

مدیر امور آموزشی دانشگاه خلیج فارس گفت:  با توجه به قطعی بودن سیاست دانشگاه مبنی بر اجرای مجازی نیمسال جاری، دانشکده‌ها موظف هستند با لحاظ کردن سیاست ارائه مجازی حداکثری درس‌ها، لیست دروسی که برگزاری مجازی آنها به هیچ وجه امکان پذیر نیست را حداکثر تا ۲۰ فروردین به معاونت آموزشی اعلام کنند تا از لیست دروس نیمسال جاری و برنامه آموزشی اساتید حذف شود.
وی تصریح کرد: به جهت پیشگیری از اختلال در ادامه تحصیل دانشجویانی که در نیم‌سال جاری فارغ التحصیل می شود حتی الامکان از حذف درس‌های این دانشجویان اجتناب می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی نوبت دوم (شبانه) یا نوبت اول (روزانه) که به علت اتمام سنوات مجاز تحصیلی به عنوان دانشجوی شهریه پرداز ثبت نام کردند، در صورتی که در نیم‌سال جاری هیچگونه واحد درسی دریافت نکرده و از پایان نامه خود نیز دفاع نکنند، از پرداخت شهریه نیم‌سال جاری معاف می باشند.

محمدی افزود: ارائه طرح تحقیق و دفاع از پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به تایید استاد راهنما آمادگی دفاع داشته باشند بصورت برخط (آنلاین)، در چارچوب شیوه نامه‌ای که مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهیه و ابلاغ می‌کند انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: به دانشجویان دکتری که باید در نیم‌سال جاری در آزمون های جامع و بسندگی زبان شرکت یا از پیشنهاد دکتری خود دفاع کنند فرصت داده خواهد شد تا موارد فوق را با یک نیمسال تاخیر انجام  دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر