چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۳۱۵
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم و آماده بودن ۴۵ درصد اراضی برای برداشت گفت: به محصول ۱۰ هزار هکتار اراضی گندم به سبب سرمازدگی و خشکسالی خسارت وارد شد.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آغاز برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت:  45 درصد از 100 هزار هکتار اراضی گندم این استان  آماده برداشت و 55 درصد دیگر در مرحله شکل گیری دانه‌ها برای برداشت است.

وی از  خسارت به اراضی گندم استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از 100 هزار هکتار اراضی گندم استان10 هزار هکتار از مزارع به سبب خشکسالی و سرمازدگی دچار خسارت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر توجه به بیمه محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد:  از 100 هزار هکتار اراضی گندم استان بوشهر کمتر از 4 هزار هکتار  تحت پوشش بیمه قرار دارد که لازم است فرهنگ بیمه محصولات مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد تا زمان بروز خسارت، غرامت به آنها پرداخت شود.

منوچهری  پیش بینی برداشت گندم در اراضی  استان را 110 هزار تن دانست و با اشاره به اعزام کمباین به اراضی تصریح کرد: اکنون 89 کمباین برای برداشت گندم وارد استان شده است که تا 608 دستگاه کمباین افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر توجه کمباین‌ها به پروتکل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: برای ورود کمباین‌ها با پلیس راهور هماهنگی لازم انجام شده ولی توجه به پروتکل بهداشتی کمباین‌داران مورد تاکید قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته قیمت خرید هرکیلوگرم گندم تحویلی از کشاورزان 1700 تومان بود که امسال در جلسه شورای اقتصاد این قیمت به 2500 تومان افزایش یافت.

منوچهری با بیان اینکه سال قبل 16 هزار 651 محموله گندم خریداری شد خاطر نشان کرد: سال گذشته 143 هزار تن گندم در قالب 16 هزار و 651  محموله خریداری و 230 میلیارد تومان وجه نقد به کشاورزان استان بوشهر پرداخت شد که پیش بینی خرید 16 هزار محموله گندم امسال شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر