شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۳۱۸
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: حفاظت محیط زیست استان بوشهر علیه یکی از شرکت‌های نفتی در استان به سبب ورود فاضلاب نفتی به دریا در محاکم قضایی شکایت کرده است .

به گزارش فکرشهر و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست،  فرهاد قلی‌نژاد ‌با تاکید بر نقش مهم حفاظت محیط زیست در جلوگیری از بحران‌های زیست محیطی دریایی اظهار داشت: پسماندهای درون سواحل و دریاها در خلیج فارس به فاجعه‌ای زیست محیطی  تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه آلودگی نفتی ناشی از تاسیسات دریایی، خطوط نفتی و نفتکش‌ها به ذخائر خلیج فارس خسارت وارد می‌کند افزود: پایش آلودگی خلیج فارس مورد توجه ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد و در این راستا همواره آبهای خلیج فارس در استان بوشهر از طریق ایستگاه‌های  سنجش آلودگی نمونه‌داری و پایش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه ورود هر گونه فاضلاب اعم از فاضلاب‌های شهری و صنعتی به دریا ، تالاب‌ها و رودخانه‌ها بدون تصفیه ممنوع است افزود: این مهم  سبب آلودگی محیط زیست و خسارت به اکوسیستم و آبزیان می‌شود.

قلی‌نژاد از شکایت حفاظت محیط زیست استان بوشهرعلیه یکی از شرکت‌های نفتی در استان به سبب ورود فاضلاب نفتی به دریا در محاکم قضایی خبر داد و بیان کرد: شکایت علیه واحدهای صنعتی پس از اخطاریه‌های لازم صورت می‌گیرد و در صورتی که مالکان و مسئولان شرکت‌ها و واحدهای صنعتی اقدامی در راستای تصفیه فاضلاب‌ها  نکنند سازمان حفاظت  محیط زیست ناگزیر بر اساس قوانین و مقررات موضوع را از طریق محاکم قضایی پیگیری می‌کند و شکایت اخیر علیه یکی از شرکتهای نفتی استان بوشهر به سبب تخلیه فاضلاب با بارآلودگی فراوان صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:بر اساس قوانین و مقررات، سازمان حفاظت محیط زیست مسئول شناسایی واحدها و صنایع آلاینده است و مسئولان و مالکان صنایع مکلف به رفع آلودگی و جلوگیری ازآلودگی محیط زیست هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر