جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۳۳۵
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر از افزایش بیش از ۲ برابری تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن بوشهر خبر داد و گفت: ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر، عبدالحمید حمزه‌پور  در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه  یکی از سیاست‌های مهم شرکت آب و فاضلاب تامین آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا است اظهار داشت: در این راستا پروژه‌‌های آب شیرین‌کن به ظرفیت‌های مختلف در نقاط مختلف استان بوشهر طراحی و تدوین شده است.

وی با اشاره به پروژه آب شیرین‌کن 10 هزار متر مکعبی بوشهر بیان کرد:  آب شیرین‌کن بوشهر که منبع آب آن آبهای خلیج فارس است با ظرفیت تولید 10 هزار متر مکعب در شبانه‌روز در سال 1395 وارد مدار تولید شد.

وی، با بیان اینکه آب تولیدی این پروژه از طریق خط انتقال آب به طول 5 کیلومتر و قطر 500 میلیمتر به مخزن آب شهید ماهینی منتقل می‌شود خاطر نشان کرد: دی ماه سال 1397 مجوز افزایش ظرفیت این آب شیرین‌کن به میزان 2500 متر مکعب از سوی وزارت نیرو صادر شد که اواخر سال 1397 برای تامین آب پایدار مشترکان بوشهری براساس مصوبه شورای تامین و مجوز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور متمم قرارداد به میزان 10 هزار متر مکعب به پیمانکار و سرمایه گذار ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر تصریح کرد: با پیگیری‌های استانداری بوشهر با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال پس از یکسال این پروژه محقق شد و ظرفیت تولید آب این پروژه به 2 برابر افزایش یافت.

حمزه‌پور با بیان اینکه از ابتدای امسال آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت 22 هزار و 500 مترمکعب در شبانه‌روز آب تولید می‌کند گفت: برای افزایش این ظرفیت نسبت به 3 حلقه چاه جدید در خلیج فارس و شش فیلتر تحت فشار و 5 پکیج اسمز معکوس هر کدام به ظرفیت 2500 مترمکعب اقدام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر