پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: آغاز فعالیت اصناف کم ریسک به این معنی نیست که شعار در خانه ماندن را نادیده بگیریم، اما با توجه به نیازمندی های مردم باید با رعایت مسائل بهداشتی نیازهای مورد نظر هم تامین شود...
کد خبر: ۶۹۳۴۸
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: آغاز فعالیت اصناف کم ریسک به این معنی نیست که شعار در خانه ماندن را نادیده بگیریم، اما با توجه به نیازمندی های مردم باید با رعایت مسائل بهداشتی نیازهای مورد نظر هم تامین شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: از همراهی اصناف و بازاریان استان برای مقابله با کرونا قدردانی می کنم که تاکنون همکاری بسیاری خوبی داشتند و در این شرایط و موقعیت از اصناف کم ریسک استان انتظار داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، اگر این امر محقق شود می توان امیدوار بود با کمترین مشکل کرونا را شکست دهیم.

گراوند اضافه کرد: کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف بوشهر با همکاری بسیج، نظارت بر فعالیت اصناف کم ریسک را انجام دهند.

وی یادآور شد:  این کارگروه با مسئولیت سازمان صمت در صورت مشاهده تخلف از سوی اصناف، ابتدا به واحد صنفی تذکر بدهند و در صورت تکرار تخلف، واحد صنفی متخلف پلمپ خواهد شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه همچنان بهترین راه مقابله با کرونا در خانه ماندن است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری رسانه ملی آموزش های لازم را به شهروندان برای تامین نیازهای خود از بازار با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه آرامش جامعه در شرایط کنونی در گروه همکاری مردم و بازار است، اظهار داشت: به زودی لیست مشاغل کم ریسک استان که از شنبه فعالیت خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند آغاز کنند، اعلام خواهد شد.

گراوند گفت: اگر وضعیت استان بوشهر در مقابله با کرونا مظلوب بوده به خاطر رعایت و همکاری مردم در کنار تصمیمات اتخاذی بوده است لذا تاکید میکنم همچنان پویش در خانه ماندن از سوی مردم استان رعایت شود.

استاندار بوشهر گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت برای خرید از سوی دستگاه های متولی امر اطلاع رسانی شده و صداو سیما هم در این زمینه آموزش های لازم ره به مردم بدهد.
 
گراوند با بیان اینکه ساعت کاری ادارات استان بر اساس مصوبه ستاد ملی 7 تا 14 خواهد بود، گفت:  ساعت کاری ادارات استان از روز شنبه 23 فروردین ماه 7 صبح تا 14 خواهد بود و بانک ها هم تابع همین شرایط هستند البته به زودی  در این زمینه هماهنگی هایی با بانک های استان صورت خواهد گرفت.

استاندار بوشهر در مورد وضعیت کاری کارکنان در این ایام اظهار داشت: اولویت دور کاری با کارکنان با بیماری زمینه ای و جانبازان وبانوان باردار است و مدیران اجرایی مکلف هستند موضوع سلامت همکاران را در دستور کار قرار دهند.

گراوند بیان داشت: تا زمانی که شرایط کشور عادی شود بیماران زمینه ای و جانبازان و بانوان باردار می توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند و مدیران اجرایی موظف به رعایت این مصوبه هستند.

وی با بیان اینکه تردد درون و برون استانی طبق رویه قبلی است و کنترل ها انجام می شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به نیمه شعبان، از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری جشن های نیمه شعبان استفاده شود تا شاهد تجمعات در اماکن مختلف نباشیم.

گراوند در مورد فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر، ضمن قدردانی از مدیر  نیروگاه بوشهر در زمینه اجرای پروتکل های سخت گیرانه برای مقابله با کرونا گفت: در شرایط مبارزه با کرونا، فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر حتی یک روز هم تعطیل نشد و در نیروگاه اتمی بوشهر پروتکل های سخت گیرانه ای حکمفرما بوده که از رئیس نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می کنم.

مدارس و دانشگاه های استان بوشهر تا پایان فروردین ماه تعطیل است

عبدالکریم گراوند در گفتگوی تلفنی زنده با برنامه تلویزیونی « در شهر » از سیمای مرکز بوشهر گفت: جمع بندی نهایی جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهور تعطیلی مدارس و دانشگاه های کشور تا ۳۰ فروردین ماه بود و بر این اساس مدارس و دانشگاه های استان بوشهر هم تا پایان فروردین ماه تعطیل است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر