شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۹۳۵۵
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: پژوهشگران دانشگاه هنگ کنگ می‌گویند ویروس کرونا دستکم تا یک هفته روی سطح خارجی ماسک‌های صورت باقی می‌ماند و به مردم توصیه کرده‌اند تا حد امکان این سطوح را لمس نکنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا در نتایج تحقیقات این دانشگاه که روز دوشنبه در نشریه لانست منتشر شد آمده است: با این حال ویروس کرونا روی سطح صاف دوام بسیار کمتری دارد برای نمونه روی دستمال کاغذی و کاغذ چاپ بیش از ۳ ساعت دوام نمی‌آورد.

این محققان افزوده‌اند ضد عفونی کردن و شستن مرتب دست‌ها برای از بین بردن ویروس بسیار موثر است به طوری که این ویروس تا قبل از اینکه فردی را مبتلا کند با مواد ضد عفونی و آب و صابون خیلی سریع از بین می‌رود.

محققان همچنین در محیط‌های آزمایشگاهی اقدام به آزمایش ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس روی لباس‌ها و چوب بیش از یک روز دوام نمی‌آورد بیشترین دوام ویروس کرونا جدید روی سطوح فولادی ضد زنگ و پلاستیک است که بر اساس این تحقیقات می‌تواند ۴ تا ۷ روز باقی بماند.

آن‌ها تاکید کردند که ضدعفونی کننده‌هایی که مردم در خانه هایشان مورد استفاده قرار می‌دهند و آب و صابون برای از بین بردن ویروس بسیار موثر بوده است و بسرعت آن را می‌کشد.

ویروس کرونا که از اواخر ماه دسامبر از شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد باعث سرفه‌های خشک و طولانی مدت، تب شدید، بی‌رمق شدن بدن، سرگیجه و بعضا اسهال و استفراغ در بیمار می‌شود و در صورت شدت گرفتن تنگی نفس بوجود می‌آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر