پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دکتر جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد...
کد خبر: ۷۰۷۳۵
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: دکتر جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گزارش فکرشهر، جهانپور گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۹۰ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۷۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶۴۳ هزار و ۷۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: 6 نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنجشنبه 25 اردیبهشت‌ماه 404 نفر است که از این تعداد 235 مرد و 169 زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: از 6 مورد مثبت جدید، 5 مورد در شهرستان دشتستان و 1 مورد در شهرستان گناوه شناسایی‌شده‌اند.

وی بیان کرد: از پنج بیمار جدید شهرستان دشتستان، سه آقای 24، 54 و 34 ساله و دو خانم 21 و 28 هستند که به صورت سرپایی در بیمارستان و مرکز بیماریابی شناسایی‌شده، و بیمار گناوه ای آقایی 81  بوده که همگی پس از گذراندن دوره درمان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (404 نفر) تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبودیافته و 160 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در شب‌های قدر اضافه کرد: انتظار می‌رود عموم مردم و هیئت‌امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.

دکتر کشمیری افزود: دورهمی‌ها، رفت‌وآمدهای خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر