جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۰۱
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: هوشمند سازی تا حدود زیادی در بنادر استان بوشهر به ویژه در بندر خارگ صورت گرفته است ولی باید این کار در جزیره خارگ به صورت کامل اجرایی و در اولویت کاری قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، ناصر ابراهیمی در نشست با رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ در بخشداری خارگ اظهار داشت: جزیره راهبردی خارگ در حوزه بندر و دریانوردی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با راه‌اندازی سه ترمینال مسافری در شهر بوشهر، گناوه و بخش ویژه خارگ، اقدامات بسیار مناسبی در حوزه تکریم اهالی شریف خارگ نموده است که شایسته تقدیر است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در بحث تردد در حوزه بار و تأمین ارزاق مشکلی خاصی وجود ندارد و ساماندهی خوبی در این زمینه صورت گرفته است که به زودی با افتتاح انبار آذوقه خارگ به همت شهرداری خارگ مشکل دیرینه نگهداشت مایحتاج در جزیره حل خواهد شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ نیز گفت: اداره بندر و دریانوردی خارگ یکی از ادارات تابعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که از چند دهه قبل با استقرار در جزیره خارگ به شناورهای ورودی خدمات لازم را ارائه کرده است با توجه به آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی وظایف متنوع و متعددی را عهده‌دار است.

ایرج صفری اظهار داشت: انجام تشریفات ورود و خروج شناورها و ارائه خدمات به کشتی‌ها و نمایندگی‌های کشتیرانی در این جزیره مهم و راهبردی ازجمله وظایف اداره بندر و دریانوردی خارگ است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ تصریح کرد: به دلیل بابت غنی و مرجانی جزیره خارگ مقابله با آلودگی نفتی یکی از راهبردهای مهم این اداره جزیره خارگ است.

صفری گفت: انجام عملیات تجسس و نجات و کمک‌رسانی به شناورهای سانحه دیده در این بندر بالاترین آمار را در کشور داراست، همچنین کنترل و بازرسی فنی و ایمنی شناورهای ورودی به خارگ جهت اطمینان از قابلیت دریانوردی آن‌ها از وظایف افسران کنترل و بازرسی اداره است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر