جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۰۵
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان  بوشهر گفت: کلاهبردار حرفه‌ای با ۲۰ فقره کلاهبرداری به روش رسید جعلی در بوشهر دستگیر شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ جوشن سهرابی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها از سوی فردی ناشناس که با عنوان خریدار کالا در سایت دیوار و یا به صورت حضوری از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: متهم با مراجعه به مغازه و فروشگاه‌ها و یا اشخاصی که کالایی را در سایت دیوار برای فروش درج کرده‌اند اقدام به خرید و هزینه را با موبایل بانک پرداخت می‌کرد با نشان دادن رسید پرداخت موفق به فروشندگان، کالا را دریافت و در جواب اینکه چرا پیامک انتقال وجه برای فروشنده فرستاده نشده، اعلام می‌داشت به علت اختلال بانکی پیامک ارسال نشده است و با همین ترفند با برداشتن کالا از محل متواری می‌شد.

سهرابی ادامه داد: با توجه به اینکه متهم از خود نشانی به جای نمی‌گذاشت، با هدایت و راهنمایی شاکیان و اقدام‌های فنی و استعلام از بانک‌های اطلاعاتی، در نهایت متهم شناسایی، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی گفت: متهم در بازجویی پلیس، پس از اعتراف به بزه ارتکابی، اعلام کرد پس از خرید کالا به بهانه پرداخت وجه از طریق تلفن همراه، با برنامه رسید جعلی مشخصات فروشنده را در موبایل تنظیم و تصویر آن را در تلفن خود به فروشندگان ارائه و گاه نیز پیامک می‌کرده است.

سهرابی بیان کرد: متهم در تحقیق پلیس به ۲۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرده و پس از تکمیل تحقیقات با دستور مقام قضایی با قرار وثیقه روانه زندان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر