پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۰۸۰۸
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران و ۳۵ درصدی حقوق پرستاران شرکتی از امسال خبر داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، دکتر «مریم حضرتی» در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد با بیان این‌که در دوران کرونا چهار هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های کشور مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بودند، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده مجوز استخدام سه هزار پرستار و دو هزار و ۲۸۴ پرستار قراردادی نیز گرفته شده که منتظر تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت، افزود: حقوق پرستاران ۵۰ درصد و پرستاران شرکتی نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این‌که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قانونی ۱۴ ساله بوده و این مهم نیز به تصویب رسیده ولی اجرایی نشده است، گفت: با ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع و تعیین مدت چهار ماهه برای بازرسی و بررسی موضوع، منتظر تعیین تکلیف این قانون هستیم.

حضرتی تصریح کرد: اواخر سال ۹۶ کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت به منظور بررسی مسایل و مشکلات نظام پرداخت پرستاران با طرح قاصدک در معاونت پرستاری تشکیل شده است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌ که مهمترین تصمیم کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت، اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه‌کار کارکنان غیر پزشک بود ، بیان کرد: این مهم برای اجرا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ابلاغ و براساس آن از ابتدای اسفندماه ۹۸ پرداخت اضافه کار و کارانه جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: برای پرستاران فوق العاده‌ای ویژه در نظر گرفته شده که پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر