پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۱۵
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: طی یک سال گذشته با ارتقای سایت‌های نسل دوم همراه به نسل سوم و چهارم ،۲۳ روستای این استان از سرویس اینترنت برخوردار شدند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان در این رابطه افزود: برخوردار شدن روستاها از سرویس اینترنت زمینه ساز خود اشتغالی برای بسیاری از جوانان جویای کاری شده که قصد مهاجرت به شهرها را داشتند.

وی بیان کرد: سال گذشته با تلاش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه‌های ارتباطی با ۶۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری 

رسید که از این مبلغ ۳۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مابقی مربوط به بخش دولتی است.

سملیان ادامه داد: در نتیجه اجرا این پروژه‌ها وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان بهبود یافته است.

وی اظهار کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام شده پروژه های ارتباطی متعددی شامل نصب و ارتقای سایت‌های ارتباطی در مناطق روستایی، شهری، جاده‌ای و مناطق گردشگری، نصب و راه اندازی سوئیچ و اجرای فیبر نوری برای بهبود و ارتقای شبکه تلفن ثابت، ایجاد سایت‌های ارتباطی، ارتقای شبکه همراه روستایی به نسل سوم و چهارم (طرح USO) و توسعه خدمات الکترونیک در روستاها اجرا می‌شود.

سملیان با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و فناوری اظهار کرد: بدون شک دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و نقش اصحاب رسانه به عنوان مشعل داران توسعه آگاهی که با به‌کارگیری مهارت و دانش خود، فضایی سالم برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمان‌ها را فراهم می‌کنند، انکارناپذیر و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا همه فعالان عرصه ارتباطات برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی این حرفه ارزشمند، با رعایت اخلاق در عملکرد خود تلاش کرده و جایگاه این حرفه را در جامعه ارتقاء بخشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر