پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور اسحاق جهانگیری و آذری جهرمی در هفته ارتباطات انجام شد؛
کد خبر: ۷۰۸۸۷
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹

فکرشهر: همزمان با روز جهانی ارتباطات و با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و مدیران کل استانی از طریق ویدئوکنفرانس، ICT، 31 روستای استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان ـ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان ـ در این باره گفت: مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات، روز گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات و مدیران کل استانی حوزه ICT به‌صورت ویدئو کنفرانس (ویدئو کیک) برگزار شد. 

سملیان با اشاره به اینکه در این مراسم، معاون اول رئیس جمهور اتصال 1578 روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات و اتصال 632 روستا به شبکه تلفن همراه را افتتاح کرد، گفت: از این تعداد، 31 روستا در استان بوشهر قرار دارند و با کلید خوردن این پروژه، میزان اتصال روستاهای 20 خانوار به بالای استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات به 93 درصد و در کشور به 83 درصد رسید که این درصد از اتصال روستاهای استان بوشهر بالاتر از سطح میانگین کشوری قرار دارد.

نماینده وزیر ارتباطات در استان گفت: تعداد کل روستاهای دارای سکنه استان بوشهر 626 روستا است که از این تعداد، 406 روستا 20 خانوار به بالا و 220 روستا زیر 20 خانوار هستند.

سملیان تاکید کرد: روستاهای 20 خانوار به بالا، روستاهای هدف گذاری شده و مورد تعهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند و این درحالی است که تاکنون تعداد 379 روستا از 406 روستای 20 خانوار به بالای استان بوشهر، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و تعداد 595 روستا داری پوشش ارتباطی هستند. 

وی ادامه داد: روستاهایی که فاقد هرگونه پوششی هستند در برنامه اجرایی طرح های خدمات اجباری روستایی(USO) سال 99 قرار دارند، که با اجرا و راه اندازی این پروژه ها در سال جاری 100 درصد از روستاهای 20 خانوار به بالای استان بوشهر دارای پوشش ارتباطی خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر