پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید فطر هم در استان بوشهر در تمام مساجد با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد...
کد خبر: ۷۰۸۹۵
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید فطر هم در استان بوشهر در تمام مساجد با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: مردم استان بوشهر همچنان مانند روز‌های نخست مقابله با کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را جدی گرفته و آن‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم عید سعید فطر و راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: بر اساس اعلام این ستاد، نماز عید فطر در استان بوشهر در تمام مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین بر اساس تصمیم این ستاد، در استان بوشهر هم مانند دیگر نقاط کشور راهپیمایی روز جهانی قدس نخواهیم داشت و همه مردم استان به صورت زنده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به شیوع کرونا در استان و تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز مقرر شد ادارات شهرستانی که موارد مثبت کرونا در آن بالاست با نظر دانشگاه علوم پزشکی تعطیل اعلام شود و دانشگاه از تمام کارکنان آن اداره تست کرونا بگیرد و در صورت اعلام دانشگاه علوم پزشکی، آن اداره می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

گراوند تاکید کرد: مدیران کل هم در ادارات کل خود اقدامات لازم برای مقابله با کرونا را انجام دهند و در صورتی که یک واحد موارد مثبت به کرونا داشت با نظر دانشگاه علوم پزشکی تا زمان رفع مشکل آن واحد تعطیل شود.

وی با قدردانی از همکاری بازاریان و اصناف استان در مقابله با کرونا افزود: به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا، اصناف همکاری خود را تداوم بخشیده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و هر گونه تخطی از این دستورالعمل‌ها موجب برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ادارات کل راهداری، فرودگاه، بنادر و شهرداری‌ها همچنان باید مصوبات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اضافه کرد: صدا و سیمای استان هم برنامه ساعت سلامت را با تاکید بیشتر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دنبال کند.

وی با اشاره به وضعیت قرمز استان خوزستان و همجواری مردم دیلم و گناوه با این استان تاکید کرد: به‌منظور قطع زنجیره شیوع کرونا در استان، از مردم این دو شهرستان انتظار داریم ضمن رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، از تردد‌های غیر ضرور به استان خوزستان خودداری کنند.

گراوند بیان کرد: شرط بازگشایی مدارس در استان رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی بوده است بنابراین مدیران مدارس باید اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

وی بر ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم انبوه فعالیت بیمارستان شهدای خلیج‌فارس، باید منابع اعتباری لازم برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای تامین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر