شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۰۱۸
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: پیکر پاک 5 شهید حادثه ناوچه کنارک امروز بر دستان مردم قدرشناس و شهیدپرور بوشهر تشییع شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، پیکر مطهر این شهدا در فرودگاه بوشهر مورد استقبال خانواده های معظم شهدا، مسئولین و فرماندهان نیروی دریایی ارتش قرار گرفت.

 در آئین تشییع پیکر پاک این شهدا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و اعضای شورای تامین، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ولایت، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار بوشهر شرکت داشتند.

از مجموع 19  شهید حادثه ناوچه کنارک پنج تن شامل ناوبان یکم مکانیک مصطفی پویانفر، ناواستوار یکم الکترونیک سید منصور موسوی نژاد، ناوبان دوم الکترونیک مهدی رازی، ناوبان سوم عرشه حسین سپهری اهرمی و مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی اهل استان بوشهر هستند.

این شهدا پس ازبرگزاری مراسم ویژه نظامی در پایگاه دریایی بوشهر با حضور مسئولان ارشد نظامی و خانواده‌های شهدا و پس از بدرقه برای خاکسپاری به شهرستان‌های خود منتقل می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین گفت: شهادت ارزشمندترین عروج انسان از این دنیا به دنیای دیگر است به همین دلیل است که خداوند در کتاب خود می‌فرماید شهدا با شهادت خود نمی‌میرند بلکه عمر آسمانی می‌یابند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: شهدا با شهادت خود هم در جامعه دنیایی و هم در فضای حقیقی عالم وجود عزت می‌آفرینند و برای دین خود ادامه، استمرار و احیا می‌آفرینند.

وی با بیان اینکه دین خدا با شهادت شهدا باقی است اضافه کرد: شهیدان با معامله با خدا برای مملکت خود اقتدار و افتخار و برای خانواده‌های خود عزت آفریدند.

فرمانده پایگاه نیروی دریایی ارتش در بوشهر گفت: پاسداری از خون شهدای والا مقام مهمترین رسالت مردم و مسئولان است و نباید از این وظیفه غافل شد.

ناخدا یکم جعفر تذکر افزود: شهدا مایه عزت، اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی و کشور هستند.

وی گفت: نیروی دریایی ارتش با تقدیم خون هزاران شهید موجب ایجاد نیروی بازدارندگی شده‌ است و این مقاومت باعث شده در این شرایط هیچ قدرتی اجازه جسارت به این مرز و بوم را به خود ندهد.

فرمانده پایگاه  نیروی دریایی ارتش در بوشهر شهادت مظلومانه شهدای رمضان را به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت گفت و یادآورشد: 41  سال است که ایران اسلامی برای حفظ استقلال هزینه می‌پردازد که نمونه بارز این هزینه‌ها، تقدیم شهدای بی‌شمار از سوی مردم ایران است.

پس از برگزاری نماز بر پیکر پاک شهدا، تشییع شهدای رمضان به صورت خودرویی از پایگاه دریایی، خیابان ساحلی، میدان ناجا، میدان شهید رئیسعلی دلواری، میدان قدس، چهارراه کشتیرانی به سمت آرامگاه ابدی خود تشییع و به خاک سپرده شدند.

از این شمار ناوبان دوم شهید مهدی رازی و مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی در گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر به خاک سپرده شدند و بعد از  ظهر امروز پنجشنبه ناوبان یکم مکانیک مصطفی پویانفر در چاه تلخ جنوبی، ناوبان سوم عرشه حسین سپهری اهرمی در اهرم و ناواستوار یکم الکترونیک سید منصور موسوی نژاد در روستای نظرآقا شهرستان دشتستان به خاک سپرده می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر