شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 23932 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در کشور خبر می دها، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد که 77 نفر از این مبتلایان جدید، در این استان هستند...
کد خبر: ۷۱۰۱۹
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷

فکرشهر: در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2392 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در کشور خبر می دها، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد که 77 نفر از این مبتلایان جدید، در این استان هستند.

به گزارش «فکرشهر»، نخستین روز خردادماه 1399، با خبر آمار بالای مبتلایان کرونا در استان بوشهر با 77 مبتلا همراه بود، تا پس از دوشنبه گذشته ـ 29 اردیبهشت ماه ـ که خبر از شناسایی 79 مبتلا به «کووید 19» داشت، امروز، رتبه دوم را تاکنون به خود اختصاص دهد؛ به این ترتیب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 129 هزار و 341 نفر رسید و در طول 24 ساعت گذشته، 66 بیمار در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 249 نفر رسید.

جهانپور گفت که خوشبختانه تا کنون 100 هزار و 564 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و البته 2655 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش «فکرشهر»، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز در توضیح وضعیت مبتلایان به کرونا در استان و جزییات مبتلایان جدید، از بهبودی قطعی 303 بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: 77 نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه یک خرداد‌ماه 668 نفر شامل 274 مرد و 394 زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از 77 مورد مثبت جدید، 42 مورد در بوشهر، 16 مورد در دشتستان، 3 مورد در تنگستان، ۵ مورد در دیر، 5 مورد در جم و 6 مورد در عسلویه شناسایی‌شده‌اند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: 42 بیمار جدید شهرستان بوشهر، 26 آقا در رده سنی 13 تا 79 سال و 15 خانم در رده سنی 32 تا 65 سال و یک کودک 3 سال و نیمه که از این تعداد، 39 نفر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و 2 نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان شناسایی‌شده و تحت مراقبت خانگی هستند و یک نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

وی بیان کرد: از 16 بیمار جدید شهرستان دشتستان، 9 آقا، 5 خانم و دو کودک 4 و نیم ساله و 7 و نیم ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و از این تعداد 14 مورد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و یک آقا و یک خانم نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، دو آقا و یک خانم هستند که هر سه سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: پنج بیمار جدید شهرستان دیر، 2 آقای 37 و 35 ساله، دو خانم 40 و 32 ساله و یک کودک 6 ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی اظهار داشت: 5 بیمار جدید شهرستان جم نیز 3 آقا و 2 خانم هستند که بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و بیمارستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: 6 بیمار جدید شهرستان عسلویه، 4 آقا و یک خانم هستند که یک خانم و یک آقا ساکن عسلویه و مابقی شاغل در عسلویه هستند و همگی بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و بیمارستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (668 نفر) تاکنون 303 نفر از آنان بهبودیافته و 342 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و 10 نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستندو 13 نفر فوت شده‌اند .

وی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر، دلوار، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه و جم درخواست داریم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری از فردا (جمعه 2 خرداد) تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر