جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۰۳۴
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیشترین آلودگی آفت ملخ در عرصه‌ مناطق کوهستانی و در حاشیه اراضی کشاورزی دشتستان و دشت پلنگ دشتی است که تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده‌ است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی جهاد کشاورزی، محمدتقی منوچهری از سم‌پاشی 37 هزار هکتار اراضی  استان علیه هجوم ملخ‌ها خبر داد و افزود: بیشترین آلودگی آفت ملخ در عرصه مناطق کوهستانی و در حاشیه اراضی کشاورزی بوده و تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده است.

وی گفت: پیش بینی مسئولان جهاد کشاورزی هجوم ملخ‌های صحرایی به سطح 200 هزار هکتار اراضی استان است و این در حالی است که سال گذشته در سطح 104 هزار هکتار مبارزه با این آفت در استان انجام شده است.
 
منوچهری افزود: آفت ملخ صحرایی از اواخر بهمن  سال قبل وارد اراضی استان شده و مبارزه علیه این آفت از همان زمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه میزان هجوم ملخ‌های صحرایی دو برابر سال قبل ارزیابی شده است گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده تا 4 سال آینده استان بوشهر درگیر مبارزه با ملخ صحرایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی و باغی را از اهداف مهم مبارزه با ملخ صحرایی عنوان کرد و افزود: تداوم مبارزه با این آفت سبب شده است تاکنون خسارتی به محصولات وارد نشود.

منوچهری گفت: 30 تیم ردیاب، یک فروند هواپیمای سم‌پاش، دستگاه‌های «یو ال وی» و سم‌پاش زمینی در عملیات مبارزه با ملخ‌ها مشارکت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر