جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۱۰۴۱
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: هزار و ۲۴۲ فرد مبتلا به فشارخون در عسلویه شناسایی‌شده و تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش فکرشهر، جاسم زارعی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: مراقبت و پیگیری هزار و ۲۴۲ فرد مبتلا به فشارخون شناسایی‌شده به صورت ماهانه از سوی بهورزان انجام و پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان نیز هر سه ماه یک‌بار این بیماران را معاینه و روند بهبود آنان را کنترل می‌کنند.

وی اضافه کرد: فشارخون بالا عامل بروز سکته‌های قلبی و مغزی است و در صورت مراقبت نکردن می‌تواند منجر به فوت فرد شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: مصرف غذاهای حاوی نمک زیاد یا چربی اشباع‌ شده و مصرف نکردن میوه و سبزی، چاقی و اضافه‌وزن، سیگار کشیدن، مصرف الکل، کم‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی از عوامل اصلی ایجاد فشارخون هستند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن در خانه که منجر به کم‌تحرکی که از عوامل افزایش وزن و در ادامه فشارخون است، از مردم خواست مصرف غذاهای چرب و نمک را به کمترین میزان ممکن برسانند.

زارعی اضافه کرد: مراقبت‌های بهورزان و پزشکان با همکاری و مراجعه مردم امکان پذیر است، اما با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و برای جلوگیری از تردد غیرضروری مشاوره به افراد تحت مراقبت به صورت تلفنی انجام می‌گیرد.

عسلویه در فاصله ۲۸۵ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر