پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۰۴۲
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته چهل هفت هزار و ۵۶۵ نفردراستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را با سه هزار و ۵۰۰ دوره در دوبخش دولتی و خصوصی فراگرفتند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی در نشست با فرماندار شهرستان دشتی، اظهارکرد: از این تعداد بیست و هفت هزار و ۴۱۷ نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفردربخش خصوصی مهارت‌های فنی وحرفه‌ای را آموزش دیده‌اند.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری وعملی است که باهدف ارتقای دانش افراد، ایجادمهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطح‌های مشخص آماد می‌کند.

دوراهکی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد این مهارت آموزان با شرکت در آزمون پایان دوره موفق به کسب مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای شده‌اند و مابقی نیز بر اساس نیاز بازار کار وموقعیت شغلی گواهی شرکت در دوره دریافت کرده‌اند.

وی یاد آور شد: از نیمه اول اسفند سال گذشته تاکنون باتلاش ۶۵۵ نفر از مربیان و کارآموزان و نیروهای جهادی در مراکز آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای استان بیش از یک میلیون ۷۱۰ هزار ماسک، ۱۴ هزار و۴۰۰ دست گان پزشکی و ۵۸ هزار و۲۰۰ جفت دستکش تولید شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر