شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۰۵۶
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: با اجرای طرح های کنترل سیلاب شبانکاره و بهسازی کانال های آبیاری سعدآباد خسارت های وارده به زیرساخت های شهرستان دشتستان کاهش می یابد.

یه گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده مجری طرح های کنترل سیلاب شبانکاره گفت: روند پیشرفت این طرح ها مطلوب است و این شرکت آمادگی آن را دارد تا در صورت تامینِ به هنگام اعتبار، طرح ها را طبق برنامه زمانبندی به پایان برساند.

مهدی عوض زاده افزود: بند های محور 10 و 14، دو طرح از مجموع 18 سازه پیش بینی شده در مسیل های شبانکاره است که با هدف کنترل سیلاب در حال ساخت است.

وی گفت: با تکمیل این بندها، سیلاب های فصلی که موجب بروز خسارت به اراضی کشاورزی و شبکه آبیاری شبانکاره می شود، مهار خواهد شد.

عوض زاده افزود: تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل رسوب و آبخیزداری نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: بند محور 10 از نوع بتنی و حجم مخزن 300 هزار مترمکعب است.

عوض زاده اضافه کرد: خاکبرداری این بند با حجم 29 هزارمترمکعب به اتمام رسیده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی 35 درصد دارد.

نماینده مجری طرح دو هزار و 400 هکتاری نخلستان  هم گفت: این طرح شامل یک ایستگاه پمپاژ و خط انتقالی به طول 5 هزار و 400 کیلومتر است.

مجید بحرانی افزود: تا کنون کل 5 هزار و 400 متر خط لوله این طرح اجرا شده است و پیشرفت فیزیکی کلی این طرح 85  درصد برآورد می شود.

وی گفت: ساخت ابنیه، تاسیسات مکانیکال و نصب و راه اندازی 5 دستگاه الکتروپمپ به عنوان قلب تپنده این طرح از دیگر اقدامات انجام شده است.

بحرانی افزود: افزایش راندمان انتقال، توزیع و کاربرد آب، کنترل توزیع آب و مدیریت بهره برداری بهینه و همچنین تثبیت اشتغال موجود و جلوگیری از مهاجرت اهالی منطقه از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.
 
وی گفت: اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح 250 میلیارد ریال است و بیش از دو هزار و 200 نفر از کشاورزان منطقه از آن بهرمند خواهند شد.

بحرانی افزود: با تبدیل این کانال ها از سنتی به مدرن، راندمان آبیاری افزایش چشمگیری خواهد یافت و موجب توزیع عادلانه آب می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر