جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۱۴۲
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۲ نخست سال جاری شمار پرونده‌های تخلف‌های صنفی در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز سه‌شنبه  افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۷۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۴۲ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ۸۳۳ پرونده تخلف تشکیل و ۵۳ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان صنفی در نظر گرفته شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰ برابر شده‌است.

حسینی ادامه داد: همچنین در ۲ ماه ابتدایی سال جاری ۵۳۶ گشت‌ مشترک در سطح بازارهای استان بوشهر صورت گرفت که با وجود تعطیلی بازار در ایام عید و کم بودن واحدهای فعال بیشتر رعایت موضوع‎های بهداشتی و پروتکل‌ها مورد توجه بوده‌است.

وی گفت: این شمار بازدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دارد و شمار پرونده‌های تشکیل شده نیز در مقایسه با سال گذشته ۸۶ درصد و از نظر ارزش پرونده‎ها نیز ۳۹۸ درصد رشد داشته‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در ارتباط با فعالیت ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر ۷۸۹ گزارش سرجمع گزارش‌های تلفنی، حضوری و کتبی بوده‌است.

حسینی اظهار داشت: در این زمینه تمامی آمارها افزایش نشان می‌دهد بجز شمار شکایت‎های کتبی که کاهش داشته شکایت‎های تلفنی و حضوری به ترتیب ۴۶ و ۷۹ درصد رشد داشته‌است.

وی گفت: شمار شکایت‎های قابل پیگیری نیز ۲۷ درصد رشد داشته و میزان ۷۸ درصد از شکایت‎ها منجر به کشف تخلف شده‌است.

حسینی افزود: از مجموع شکایت‎ها در ۲۸ درصد سعی شد از طریق رضایت شاکی پرونده مختومه اعلام شود.

وی عنوان کرد: هر گونه نظارت جدی و قاطع نیازمند مشارکت مردم است و در این زمینه می‌طلبد شهروندان هم استانی در صورت هر مشاهده گرانی مورد را به سامانه اطلاع رسانی این سازمان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر