پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۱۶۱
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: با توجه به روند افزایشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در استان بوشهر و برگزاری حضوری امتحان‌های نهایی دانش‌آموزان پایه‌های نهم‌ و دوازدهم، والدین دانش‌آموزان این استان نگران سلامتی فرزندان خود و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در جریان برگزرای این آزمون‌ها هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در حالی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و ادامه فرایند آموزشی دانش‌آموزان به صورت مجازی ادامه یافت، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌است مدارس باید امتحان‌های نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم را براساس آیین نامه‌ها به صورت حضوری برگزار کنند زیرا برگزاری مجازی این آزمون‌ها بر خلاف آیین نامه ابلاغی است.

این بخش نامه وزارت آموزش و پرورش با روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر همزمان شده‌است، طوریکه نگرانی شدید والدین دانش‌آموزان را نسبت به رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در جریان برگزاری امتحان‌های نهایی در پی داشته‌است و آنان خواهان تجدید نظر این وزارتخانه در این بخش‌نامه شده‌اند.

شماری از خانواده‌های دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در استان بوشهر بر این باورند که برگزاری امتحان پایان ترم دراین شرایط که شیوع بیماری کرونا در استان روبه افزایش است، مناسب نیست.

آنان افزودند: با توجه به اینکه 80 درصد کتاب‌ها پیش از اسفند ماه و شیوع کرونا تدریس شده بود این امکان وجود دارد که نمرات نهایی دانش‌آموزان براساس فعالیت آنها در کلاس و برپایه همان مدت ارزیابی شود، زیرا خانواده‌ها در این شرایط ترجیح می‌دهند فرزندانشان در جلسه حضور پیدا نکند تا اینکه با حضور در مدرسه به بیماری مبتلا شود.

برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صلاح نیست

عیسی برزگرزاده پدر دانش‌آموز پایه نهم گفت: براساس اظهارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمان حاضر روند بیماری در این استان افزایشی است که علت بیشتر آن حضور افراد در اجتماع‌ است در این شرایط به نظر می‌رسد برگزاری امتحان پایان ترم هیچ ضرورتی نداشته باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان استان بوشهر بدون از دست دادن زمان با شخص وزیر و یا معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تماس گرفته و درخواست تجدید نظر در اجرای این برنامه شوند.

مریم بازدار یکی دیگر از اولیای دانش‌آموزان استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ای که به دانش‌آموزان ابلاغ شده قرار است 80 درصد سوال‌ها از بخش نخست که قبل از کرونا تدریس شده باشد و 20 درصد نیز از بخش دوم کتاب که بعد از کرونا تدریس شده طرح ‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بیشتر سئوال‌ها تستی و یا جاخالی است که نباید بیش از نیم ساعت تا 40 دقیقه به طول انجامد آیا امتحانی به این سادگی چه ضرورتی برای برگزاری آن وجود دارد.

بازدار اضافه کرد: آیا هدایت تحصیلی برای معلمی که سه سال معلم یک دانش‌آموز بوده و همه امتحان‌ها را برگزار کرده تنها برای 20 درصد کتاب عاجز است.

آسیه مختارپور یکی دیگر از اولیای بوشهری گفت: با توجه به نظر نماینده بهداشت امکان برگزاری جلسه امتحان در این شرایط در هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: قرار است بچه‌ها با اولیا به مدرسه بیایند که این بر تجمع می‌افزاید و بازهم خطر و نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا که هیچ شوخی بردار نیست.

مختارپور اضافه کرد: چه کسی می‌تواند ضمانت دهد که دانش‌آموزان و کادر مدرسه در سلامت هستند و چه اطلاعی از وضعیت سلامت حاضران وجود دارد اگر فردی مبتلا باشد و اطلاعی هم به مدرسه ندهد و در جلسه امتحان حاضر شود همه مدرسه و حاضران را مبتلا به ویروس کرونا می‌کند.

علی مرادی یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان بوشهری گفت: حتی اگر این امتحان‌ها در فضایی برگزار شود که فاصله@گذاری اجتماعی رعایت شود دانش‌آموزان در این سن شیطنت‌های خاصی دارند.

وی ادامه داد: همچنین نمی‌توان از این موضوع غافل بود که فضای مدرسه وسیع است و شاید بتواند 40 تا 50 درصد این فضا را ضدعفونی کرد به طور قطع این محیط فضای مناسبی برای حضور دانش‌آموزان نیست.

نگرانی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم می‌تواند آسیب زا باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق بررسی‌ها سطح نگرانی و بهداشت روان در زمینه  امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم بسیار بالا است و این نگرانی می‌تواند آسیب زا باشد.

دکتر سعید کشمیری افزود: این نگرانی به حدی است که همه خانواده‌ها ازهمه کانال‌هایی که در دسترس دارند برای انتقال این نگرانی اقدام کرده‌اند.

دبیرستاد استانی کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: هرچند مدرسه‌ها دراین استان کولر دارند اما با وجود تلاش آموزش و پرورش به اندازه کافی تهویه وجود ندارند.

کشمیری ادامه داد: باید این مساله را در نظر گرفت که دانش‌آموزان بسیاری از نکته‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به واسطه هیجانی که دارند ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

وی اظهار داشت: در کنار افزایش روز افزون بیماری کرونا در استان بوشهر این نگرانی والدین دانش‌آموزان را  بحق می دانم و پیشنهاد می‌شود امتحانات پایان ترم به صورت غیر حضوری و یا به زمان دیگری که نگرانی کمتر شده باشد واگذار شود هر چند آموزش و پرورش نیز شرایط خاص خود را دارد.

وی در باره برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها نیز گفت: قرار است از 17 خرداد ماه کلاس‌های دانشگاهی در سطح دکترا و فوق لیسانس برگزار و مابقی نیز در حال برگزاری امتحانات هستند.

آموزش و پرورش مجری مصوبه ستاد ملی کرونا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مورد  امتحان‌های نهایی پایان ترم پایه‌های نهم و دوازدهم هیچ تصمیم استانی گرفته نمی‌شود بلکه تصمیم گیری ملی است و ما نیز به عنوان مجریان قانون وظیفه اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در این زمینه را داریم.

علیمراد کرمی اضافه کرد: برهمین اساس تلاش شده با رعایت شرایط  و دستورالعمل‌های بهداشتی ایمنی لازم رای حضور دانش‌آموزان و برگزاری امتحانات فراهم شود.

وی ادامه داد: طرح این مطالب که شرایط مدرسه‌ها عادی نیست ،دور از حقیقت و واقعیت است زیرا براساس برنامه‌ریزی همه مدرسه‌ها ضد عفونی شده، شرایط مناسب و هیچ مشکلی وجود ندارد.

کرمی اظهار داشت: همچنین تلاش شده برای اینکه خطری دانش‌آموزان را تهدید نکند در سالن برگزاری امتحان فاصله 2 متر رعایت شود.

وی بیان کرد: امتحان‌های پایه‌های نهم و دوازدهم از امروز با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شده و منتظر تصمیم ستاد استانی هستیم.

کرمی گفت: امتحانات پایه نهم در 2 نوبت ساعت 8 تا 10 و 10 تا 12 برگزار و در هر کلاس چهار دانش‌آموز حضور دارند و سرجمع در هر نوبت حداکثر 50 دانش‌آموز امتحان می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: امتحان‌های نهایی و کنکور به واسطه هدایت تحصیلی که انجام می‌شود نقشی مهی در تعیین سرنوشت دانش‌آموزان دارد به همین دلیل است که باید برگزار شود.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزانی که دارای مشکلات زمینه‌ای هستند در این آزمون‌ها حضور پیدا نکنند و راهکارهای مناسب برای آنها تدوین می‌شود ولی باید از قبل به مدیر مدرسه اعلام شود که به عنوان غائبان موجه به شمار آیند.

کرمی با بیان اینکه نظارت‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود اضافه کرد: ماسک و دستکش به تعداد اندک در اختیار مدیران قرار می‌گیرد و خود آنها موظف هستند این موارد را تامین کنند همچنین اگر دانش‌آموزی در زمینه  ماسک و دستکش مشکلی داشت، از هزینه مدرسه برای او تامین شو.

امتحان نهایی در بوشهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود 

استاندار بوشهر گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، امتحانات نهایی پایه‌های هم و دوازدهم در این استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به حساسیت امتحانات مقطع نهم و دوازدهم و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، امتحانات این 2 مقطع در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: فرمانداران، بخشداران، شهرداران، هلال احمر برای برگزاری امتحانات و رعایت موارد بهداشتی همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

استاندار بوشهر بیان کرد: از همه ظرفیت‌های استان بوشهر برای برگزاری آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر