جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۲۱۴
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: وزیر نیرو گفت: امسال مجوز کشت برنج با بارش‌های دوسال اخیر در استان خوزستان، صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه حلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب ممنوعیت کشت برنج به جزء در مناطق شمالی در هیات وزیران با پیشنهاد کارگروه سازگاری باکم آبی، افزود: مصوبه ملاحظاتی داردکه براساس آن، کشت برنج با اعمال سازوکار‌هایی از جمله خشکه کاری و آبیاری تحت فشار زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی مجاز اعلام شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ورودی سد‌های استان خوزستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است امسال میزان ذخیره سد‌های استان خوزستان، ۲۲ میلیارد مترمکعب است که سال گذشته در مدت مشابه، ۴۴ میلیارد مترمکعب بوده است که البته با برنامه ریزی‌های انجام شده، رهاسازی آب از این سد‌ها امسال ۱۴ درصد و میزان زمین‌های زیر کشت نیز ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.

خراسان جنوبی میزبان هفته پنجم پویش #هرهفته‌_الف_ب_ایران

اردکانیان از میزبانی خراسان جنوبی در هفته پنجم پویش #هرهفته‌_الف_ب_ایران خبر داد و گفت: بیش از ۱۶ طرح آب و برق در ۴ هفته گذشته از این پویش با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی افزود: طرح‌ها در استان‌های تهران مرکزی، ایلام و سیستان و بلوچستان اجرا شده است. سد، نیروگاه حرارتی، تصفیه خانه فاضلاب و نیروگاه برق آبی از جمله طرح‌های افتتاح شده است.

وزیر نیرو گفت: هفته پنجم این پویش دراستان خراسان جنوبی خواهد بود و در این استان سد سیاهو افتتاح می‌شود که اجرای این طرح با هدف تامین آب شرب و کشاورزی، کنترل سیلاب در منطقه سربیشه و آب رسانی به منطقه درمیان و روستا‌های این منطقه و دیگر مناطق استان خراسان جنوبی است.

اردکانیان ادامه داد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح ۵۰ مگاواتی در این استان با اختصاص اعتباری معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته پنجم پویش است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر