شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار سعدآباد گفت: رصد موانع خطر و جلوگیری از هر گونه حادثه اولویت اول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران بخش سعدآباد است...
کد خبر: ۷۱۴۱۴
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: بخشدار سعدآباد گفت: رصد موانع خطر و جلوگیری از هر گونه حادثه اولویت اول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران بخش سعدآباد است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بخشداری سعدآباد، اکبر حاجب فرد در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران بخش سعدآباد ضمن گرامیداشت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام پانزده خرداد، با بیان اینکه پیشگیری از وقوع بحران لازمه یک مدیریت فعال و تعاملات بین اداری است، افزود:  با توجه به گستردگی بخش سعدآباد و وجود انبوه نخیلات و مزارع کشاورزی و آغاز فصل گرما، وقوع حوادث از جمله آتش سوزی می تواند خسارات غیر قابل جبرانی به کشاورزان و اقتصاد خانوارها وارد نماید؛ لذا رصد موانع خطر و جلوگیری از هر گونه حادثه اولویت اول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران است.

وی افزود: تعاملات بین دستگاهی و بسیج و هدایت لوازم اطفای حریق در مواقع عادی یک امری حتمی و کارگشا در کاهش و یا مانع حوادث است.

 حاجب فرد ضمن توصیه به ادارات ذی ربط در بخش کشاورزی و مراتع و آبخیزداری، آنها را ملزم به برنامه ریزی جامع قبل از هر حادثه ای نمود و از مجموعه شوراهای اسلامی و دهیاران خواست که با فرهنگ سازی در بین کشاورزان، آنها را نسبت به نحوه وقوع خطر و حفظ موارد ایمنی  آگاه نمایند.

رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران بخش سعدآباد در زمینه کمبود آب شرب در بعضی از روستاها و شهرها نیز مطالبی بیان داشت و از متولیان آب شهری و روستایی خواست که مدیریت آبرسانی و ترمیم نقاط هدر رفت را با تلاش و جدیت پیگیری نموده و با استفاده از ظرفیت های موجود با مدیریت ویژه مصرف آب در فصل گرما، مانع قطع آب شده و زمینه رضایت مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب را بدون هیچ منتی فراهم سازند.

حاجب فرد با اشاره به بخش برق و موانع پیشرو، پیگیری مسولان مربوطه برای حفظ ولتاژ و جلوگیری از خاموشی های احتمالی را خواستار شد و گفت: تمام تلاش خود را با همراهی مسولان شهری و روستایی خواهیم کرد که نقاط ضعف در برق رسانی را به حداقل رسانده و لوازم و دستگاه های تقویت ولتاژ را در آینده ای نزدیک در نقاط کمتر توسعه یافته مسقر نماییم.

بخشدار سعدآباد با توصیه به ادارات مستقر در بخش خواست که برابر دستور العمل های صادره در وقت پایان وقت اداری، تمام کولرهای خود را خاموش و در ثابت نمودن جریان برق همکاری نمایند.

حاجب فرد با بیان اینکه بخش سعدآباد دارای یک قدمت طولانی و به عنوان بخشی بزرگ و کهن در استان بوشهر است، افزود: کمبود های ناشی از سو مدیریت و غیره برای مجموعه نماینده عالی دولت در بخش پذیرفتنی نیست، لذا توان خود را جهت اعتلای این بخش با تعاملات با مسولان ارشد بالا دستی بایستی مضاعف و شاهد رفع کمبود ها در تمام حوزه های خدمت رسانی، از جمله راه های بین شهری، روستایی، مخابرات، بهداشت و دیگر خدمات عام المنفعه باشیم.

وی رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حفظ فاصله اجتماعی در بین مردم و ادارات که نقش موثری در کاهش و مبارزه با کرونا را دارد، خواستار شد و از مسوولان مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت خواست که با رصدهای خود، روند رو به رشد این ویروس را در سطح بخش کاهش بدهند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه، روسای شورای اسلامی بخش سعدآباد، شهر سعدآباد، دهیاران، مسولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهر های سعدآباد، وحدتیه و بخش سعدآباد، مسولان مراکز جامع سلامت سعدآباد، وحدتیه و نظر آقا، روسای برق و آبفار شهرهای سعدآباد و وحدتیه هر کدام در حوزه مسوولیت خود به ایراد پیشنهادات و مساعدت در جهت همکاری و رفع مشکلات پیش رو پرداختنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر