پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار روزانه ابتلا به کرونا در کشور را اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند...
کد خبر: ۷۱۵۸۵
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار روزانه ابتلا به کرونا در کشور را اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

به گزارش فکرشهر، دکتر جهانپور سخنگوی گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۸ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۲۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک در اجتماع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ادامه داد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته ‌های اخیر در حال کاهش است.

وی گفت: تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده است.

جهانپور افزود: استان‌های هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

اضافه شدن ۲ فوتی و ۳۵ مبتلا به مبتلایان کرونای استان بوشهر

بر اساس اعلام امروز دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در ظهر یکشنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۹، تعداد ۳۵ نفر به مبتلایان کرونا ویروس استان اضافه شده است. مبتلایانی که در هر ۱۰ شهرستان هستند، ۱۱ نفر در بوشهر، ۶ نفر در دشتستان، ۶ نفر در گناوه، ۴ نفر در عسلویه، در هر کدام از شهرستان های تنگستان و کنگان هم ۲ نفر و چهار شهرستان دیلم، جم، دیر و دشتی نیز هر کدام یک مبتلای جدید داشته اند.

به گزارش فکرشهر، ۲ نفر نیز در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند تا جمع فوتی های استان بوشهر بر اثر کرونا به عدد ۲۱ برسد.

جمع مبتلایان به کرونا ویروس در استان استان تاکنون ۱۸۱۱ نفر است که در این بین ۱۰۴۲ نفر مرد و ۷۶۹ نفر زن هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از ۳۵ مورد جدید، ۱۵ خانم و ۲۰ آقا هستند که متأسفانه نوزاد ۳۵ روزه از شهرستان دیلم و آقای ۶۵ ساله از شهرستان جم نیز فوت‌شده‌اند.

سعید کشمیری خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۸۱۱ نفر) تاکنون ۷۱۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۰۵۰ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۲۶ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

کشمیری با اشاره به بستری بودن ۲۶ نفر در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به کرونا خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و در حال حاضر نیز ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که این موضوع زنگ هشدار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه برای سالم ماندن باید در خانه بمانیم خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌ها را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، سفر نرفته، در تجمعات شرکت نکرده و در یک‌کلام کرونا را جدی بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر