پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۶۲۳
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۷

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۰۴۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشورخبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۷۱۳ مورد از آنها بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۳۶ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

جهانپور همچنین گفت: ۲۶۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تاکنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان های شرقی و غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

شناسایی ۵۷ مبتلای جدید در استان بوشهر

در همین حال، امروز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از شناسایی ۵۷ مبتلای جدید به «کووید ۱۹» در استان بوشهر و افزایش فوتی ها خبر داد.

بر اساس این خبر، ۲۸ نفر از این مبتلایان جدید در شهرستان کنگان و ۲۰ نفر هم در بوشهر هستند. همچنین، تعداد مبتلایان جدید در شهرستان دیر و شهرستان تنگستان، ۳ نفر، عسلویه ۲ نفر و جم یک نفر است.

فوتی امروز نیز آقای ۶۳ ساله از شهرستان بوشهر عنوان شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۷۴۴ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۵۷ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز دوشنبه ۵۷ نفر شامل ۳۱ مرد و ۲۶ زن است.

وی تصریح کرد: از ۵۷ مورد جدید، ۲۶ خانم و ۳۱ آقا هستند که متأسفانه آقای ۶۳ ساله از شهرستان بوشهر نیز فوت‌شده‌ است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۸۶۸نفر) تاکنون ۷۴۴نفر از آنان بهبودیافته و ۱۰۷۰نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۳۲ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

دکتر کشمیری بیان داشت: از ۳۲ مورد مبتلای جدید تعداد ۴ نفر در بخش Icu بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه برای سالم ماندن باید در خانه بمانیم خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌ها را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، سفر نرفته، در تجمعات شرکت نکرده و در یک‌کلام کرونا را جدی بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر