پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: طی چند روز اخیر موارد بستری ناشی از این بیماری در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است...
کد خبر: ۷۱۸۵۹
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: طی چند روز اخیر موارد بستری ناشی از این بیماری در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است.

به گزارش فکرشهر، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری گفت: ۲۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در چند روز اخیر در حال افزایش است.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه  در اماکن عمومی، تاکید کرد: همچنین از برگزاری مراسم عروسی و عزا پرهیز شود؛ مواردی گزارش شده که در یک مراسم عروسی، ۱۲۰ نفر به بیماری مبتلا شدند.

پذیرش۱۵ مبتلای جدید در بیمارستان های استان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

سعید کشمیری اظهار داشت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد از موارد بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کشمیری با اشاره به افزایش سه مورد مبتلای جدید بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزود: در حال حاضر ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر ۵۹ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰۱ نفر بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان بوشهر تاکنون ۱۰ هزار و ۴۹۱ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند.

دکتر کشمیری بیان کرد: تاکنون دو هزار و۹۹۷  نفر از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که دو هزار ۸۱۴ نفر از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند افزود: متاسفانه امروز یک آقای ۳۹ ساله مبتلا به کرونا در شهرستان گناوه بدون داشتن سابقه بیماری زمینه ای فوت کرده است.

دکتر کشمیری افزود: با توجه به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا و لزوم مراقبت از آنان در منزل باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش اقدام شود.

وی تاکید کرد: جداسازی اتاق، حمام و سرویس بهداشتی فرد بیمار، رعایت حداقل فاصله یک متری با وی، تهویه مناسب اتاق بیمار با استفاده از باز گذاشتن درب و پنجره، جداسازی و شستشوی ظروف بیمار از جمله روش های صحیح مراقبت بیماران در منزل محسوب می شود.

دکتر کشمیری با اشاره به اینکه بیمار و مراقب او بایستی از ماسک استفاده کنند افزود: باید سطل زباله درپوش دار جهت دفع دستمال کاغذی در اتاق بیمار وجود داشته و سطوح مورد استفاده وی به صورت مستمر و مکرر ضد عفونی شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: لباس و ملحفه بیماران باید جدا از لباس های سایر اعضای خانواده و با دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد شسته شود.

وی با بیان اینکه تنها بایستی یک نفر مسئول مراقبت از بیمار باشد تاکید کرد: مراقب بیمار نباید از گروه پرخطر (سالمندان ،بیماران زمینه ای ،افراد دارای نقص سیستم ایمنی ...)انتخاب شده و باید به دفعات دست های خود را شسته و اصول پیشگیری از کرونا را جدی بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر