پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از نشست برقی شورای شهر برازجان
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: جلسه شورای شهر برازجان با روسای فعلی و سابق اداره برق برازجان در حالی برگزار شد که در کنار بررسی بری خی مسایل مربوط به شهر، از رییس سابق برق برازجان ـ مسعود خالقی ـ نیز تقدیر شد...
کد خبر: ۷۱۸۹۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: جلسه شورای شهر برازجان با روسای فعلی و سابق اداره برق برازجان در حالی برگزار شد که در کنار بررسی بری خی مسایل مربوط به شهر، از رییس سابق برق برازجان ـ مسعود خالقی ـ نیز تقدیر شد.

به گزارش «فکرشهر»، رییس شورای اسلامی شهر برازجان در این نشست که دوشنبه ـ 26 خردادماه ـ برگزار شد، گفت: مهندس خالقی در زمان حضور در برازجان، ارتباط خوبی با مردم و شورا داشتند و زحمات زیادی کشیدند و به همین دلیل وظیفه خود دانستیم از ایشان با حضور مدیر جدید تقدیر به عمل آوریم.

کمک شورا به برق در صورت امکان

محراب بنافی، با تقدیر از «هماهنگی خوب بین شورا و شهرداری با مدیریت برق» در زمان مدیر سابق، افزود: خدمات ایشان خصوصا برای مناطق کمتر برخوردار فراموش نشدنی است و امیدواریم همین رویکرد با وجود رییس جدید ـ آقای مهندس شمسی فرد ـ که خود اهل برازجان نیز هستند، ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در مناطق کمتر برخوردار شهر برازجان، خانواده هایی هستند که سال هاست در حال زندگی هستند و کوچه های آن ها باریک است و تیر برق چوبی وجود دارد و یا وسط کوچه است که امیدواریم این معضل حل شود تا پس از جابجایی تیر برق ها کار آسفالت انجام شود تا مردم اذیت نشوند و نخواهند بین ادارات رفت و آمد کنند.

بنافی اضافه کرد: توقع این است که با توجه به وضعیت گرمای هوا و کرونا و سایر بیماری ها، خاموشی در برازجان نداشته باشیم و در این راستا اگر کمکی از شورا بر می آید ما کمک خواهیم کرد.

محاسبه مصرف برق با سه نرخ مختلف

نوید متین ـ عضو شورای اسلامی شهر برازجان ـ نیز گفت: با توجه به این که قیمت مصرف برق در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است و با سه نرخ مختلف محاسبه می شود،  باید فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف برق داشت تا مردم از چند نرخی بودن پول برق اطلاع پیدا کنند و همچنین در زمینه تبلیغات شهری ما این آمادگی را داریم که همکاری لازم را با اداره برق داشته و بیلبورد رایگان در اختیار اداره برق قرار دهیم.

سه دسته تیر برق در راه معابر

معاون عمرانی شهرداری برازجان نیز برخی مسایل برق شهر را مطرح کرد و گفت: سه دسته تیر برق در راه معابر داریم؛ اولین نوع، تیرهای چوبی هستند که در مناطق قدیمی و کم برخوردار هستند، دسته دوم تیرهای بتنی فرسوده است و دسته سوم تیرهایی هستند که در مسیر گذر ما قرار می‌گیرند.

امراله عباسی افزود: ما تعاملات خود با اداره برق را شروع کرده ایم و بیشترین همکاری بین ادارات حفار را ما با اداره برق داشته و خواهیم داشت و همراهی و همگامی این اداره برای پیشبرد بسیار موثر است.

برازجان، مشکلات خاص خود را دارد

مدیر سابق اداره برق برازجان که به مدیریت برق بوشهر منتقل شده است نیز در این نشست گفت: برازجان، مشکلات خاص خود را دارد و همیشه به همکاران خود گفته ام که هوای این شهر را ویژه داشته باشید.

مسعود خالقی، ادامه داد: من دو دوره در برازجان بوده ام و عرق خاصی نسبت به ابن شهر دارم و امیدوارم توانسته باشم قسمتی از دین خود را ادا کرده باشم.

وی با آرزوی موفقیت برای مدیر جدید برق برازجان اضافه کرد: با توجه به این که آقای شمسی فرد، شاخص های بالایی در عملکرد دارند، قطعا در این راه موفق خواهند بود.

تعامل با مجموعه شهرداری را خواهیم داشت

مدیر جدید اداره برق برازجان نیز در این نشست، درباره برخی مسایل مطرح شده توضیحاتی ارایه کرد و گفت: روزی که پایه های برق وصل می‌شوند ملزم به رعایت فاصله و اصول هستیم، و باید فاصله لازم رعایت شود، با توجه به این امر، ما باید قبل از جابجایی، استعلام لازم را از ادارات مختلف انجام دهیم تا پایه ها مثلاً به لوله گاز یا آب و... برخوردی نداشته باشد.

حسین شمسی فرد ادامه داد: طبق قانون شهرداری ها باید هزینه جابجایی تیر برق را در انجام پروژه های خود بیاورد، اما با این وجود، در هر جایی که از من بر بیاید سعی می کنم از شرکت نیز کمک بگیرم و برای شروع این کمک را برای تیرهای برق خیابان شریعتی انجام دادیم.

وی گفت: در مواردی که تنها یک پایه قرار است جابجا شود، سعی می کنیم آن را سمت شهرداری نفرستیم و خودمان انجام می‌دهیم.

مدیر اداره برق برازجان ادامه داد: معضل اصلی در برازجان این است که پایه های قدیمی با توجه به استاندارد سابق انجام شده و همه خانه ها نیز عقب نشینی نکرده اند و تا همه عقب نشینی نکنند، ما نمی‌توانیم این جابجایی ها را انجام دهیم.

شمسی فرد اضافه کرد: اغلب پایه های چوبی فعلی امکان جابجایی ندارد و باید حریم لازم رعایت شود و این قانون است. ضمن این که پایه های چوبی جدا از جلوه بصری، بد نیستند، چون امکان سرقت را کاهش می‌دهد؛ هم سرقت سیم های برق و هم سرقت از منازل؛ چون امکان بالا رفتن از آن وجود نداشته و یا بسیار سخت است.

وی، خطاب به اعضای شورا و شهرداری اظهارداشت: تعامل با مجموعه شهرداری را خواهیم داشت و نهایت همکاری را انجام می دهیم و در کنار شما برای حل مشکل خواهیم بود.

حتی وزیر هم نمی‌تواند قول عدم خاموشی دهد

 مدیر اداره برق برازجان درباره بیمه مشترکین برق نیز گفت: بیمه مشترکین کماکان وجود دارد و کمی ناهماهنگی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.

مهندس شمسی فرد درباره قطعی های برق و خاموشی ها نیز گفت: خاموشی دست ما نیست و تابع کشور است و اگر کمبود برق ایجاد شود، احتمالا این کار انجام خواهد شد و مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند تا بحث خاموشی کم شود و نه من، حتی وزیر هم نمی‌تواند قول عدم خاموشی دهد و تنها 10 درصد کم کردن مصرف توسط مردم می‌تواند این مشکلات از بین ببرد.

به گزارش «فکرشهر»، در پایان این نشست از مسعود خالقی تقدیر و برای حسین شمسی فرد آرزوی موفقیت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر