شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۹۱۱
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: ۲۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای این استان مصوب و اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان افزود: این اعتبار برای ۱۳۱ پروژه درقالب ۱۹ فصل اختصاص و بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده‌است.

وی اظهارداشت:  درسال جاری با نگاه ویژه دولت و استاندار بوشهر سالن ورزشی بانوان دیلم با اعتبار۲۰ میلیارد ریال ، توسعه  مرکز درمانی بیمارستان دیلم  با ۲۰ میلیارد ریال و باند دوم محور دیلم - بهبهان در دو قطعه با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به عنوان سه پروژه شاخص تکمیل خواهند شد.

دشتی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات مصوب سال جاری شاهد توسعه، آبادانیـ، ایجاد اشتغال و رونق شهر و روستاهای شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه الزامات بودجه قدرت مانور و ابتکار عمل را از فرمانداران گرفته است بیان کرد: در دولت تدبیر وامید باتوجه به کمبود اعتبارات، تحریم‌های ظالمانه و حوادث غیرمترقبه درکشور اتفاقات و اقدامات خوبی در توسعه این شهرستان رخ داده‌است.

رئیس کمیته برنامه ریزی دیلم اولویت استان بوشهر را در توزیع اعتبارات امسال  رفع مشکلات اساسی و حیاتی مردم خواند و افزود : با رشد ۱۰ درصدی اعتبارات منابع آب در سال جاری و تعریف پروژه‌های حیاتی‌، بهسازی و اصلاح خط انتقال آب شهرستان به طول هشت کیلومتر اتصالی به خط کوثر ، مشکل آب مردم به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  تامین منابع مالی این پروژه بیش از ۱۲۰ میلیاردریال برآورد شده که از ردیف‌های مختلف تامین می‌شود.

دشتی افزود: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه، اعتبارات بر اساس سه شاخص مهم جمعیت، وسعت و محرومیت توزیع می‌شود، تلاش می‌شود مطالبات و درخواست‌های ادارات شهرستان در کمیته برنامه ریزی محقق شود اما کمبود اعتبارات اجازه نخواهد داد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر بلحاظ شاخص جمعیتی براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن درسال ۹۵ دارای ۳۴هزار و ۸۲۸ نفر است که از این مجموع ۲۹ هزار و۹۵۵ نفر در بخش مرکزی و مرکز شهرستان ( شهر دیلم )  و ۴ هزار و ۸۷۳ نفر در بخش امام حسن و مرکز این بخش ( شهر امام حسن ) سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر